ModbreakSlotje, omdat je een ander topic geopend hebt.

Mijn idee van vrijheidsdressuur is weg.
Geen idee hoe ik het exact had uitgewerkt.
Proberen het even opnieuw uit te werken.
Aangezien je per ruiter levels hebt en genoeg verschillende onderdelen kan aanleren in vrijheidsdressuur dacht ik aan ze vrij te geven per level.
In het begin kan je makkelijke dingen aanleren, hoe hoger je ruiter komt, hoe moeilijkere dingen je kan aanleren.
Je moet alles aanleren. Je kan dus niet iets moeilijk het eerste overslagen en het tweede gaan aanleren. Je moet ze één voor aanleren.
Heb je bijvoorbeeld als eerst zitten en daarna compliment ben je verplicht eerst zitten aan te leren voordat je compliment kan aanleren.
Ik zou eveneens ook werken zoals we een veulen verkeersmak/afspenen. Gewoon om de zoveel tijd een klein aantal % erbij. Misschien het % laten variëren en af en toe laten mislukken.
Eens 100% kan je misschien ook werken met wedstrijden van vrijheidsdressuur. Dat je bijvoorbeeld enkele commando's moet kiezen voor een wedstrijd en daarop krijg je punten. Hoe moeilijker je commando's hoe meer punten je kan verdienen.
Desnoods nog een soort van statistiek bijhouden.
Als je uitgebreid wilt gaan kan je elk commando neerzetten met de beste paarden. Meeste punten dan.
Anders gewoon de paarden met de meeste punten in totaal.
Dit was het idee zo ongeveer.
Groetjes