quote:
geschreven door xMila op 13:49:17 @ 11-11-2010
Leuk idee!
Hoewel ik me wel zit af te vragen: moet je een individu een weiland laten kopen (+baantje?) of zou het leuker zijn als dit bij een rijvereniging zit?
Beide opties zouden leuk zijn denk ik.
Als je het een individu moet doen moet je je afvragen of er een baantje aan gekoppeld moet worden of dat 'iedereen' een weiland kan kopen? Vanaf wanneer zou je een baantje doen en hoe duur? Hoe ga je het doen met AP's? En wat worden precies de taken? Wat wordt de 'huur'?
En als je het bij een rijvereniging laat horen: hoe duur moet het zijn voor een RV? Hoeveel 'huur'? (Of niet?)
En hoelaat moeten de veulens erin blijven staan. Kunnen ze er tussendoor nog uit?
Hoeveel plaats is er voor veulens? (standaard)
Hoe ik het in gedachte had:
Je neemt de baan opfokker.
Je krijgt dan een 'standaart wei / loopstal' met plaats voor 10 veulens.
De baan is vanaf 20 of 25 beschikbaar.
En als eis moet je bijv minimaal 10 veulens gefokt hebben.
(Net zoals je bij instructeur minimaal L moet wezen)
Die wei kan je uitbreiden door extra wei /loopstal te kopen met geld of credits.
De taken die je moet uitvoeren zijn :
-Stallen mesten ,(Als je loopstal hebt)
-Veulens ontwormen / bekappen.
-Veulens africhten ,(Wat mij een leuk toepassing leek :
Als hij/wel of niet afgericht is dit de rest van het paard's leven mee te laten spelen.
Als het paard nooit verkeers mak is gemaakt is de kans dat je er afvalt 2% hoger.
Heeft het paard nooit leren voetje geven is er een kans dat hij/zij met hoeven uitkrabben niet mee werkt.)
Infeite moet de opfokker gewoon op je veulen passen.
Tot het veulen oud genoeg is om beleerd te worden en dan gaat hij/zij automatisch terug naar de eigenaar.
Je kan natuurlijk de opfok van je veulen gewoon annuleren.
Het percentage dat de opfokker met africhten had behaald blijft gewoon.
Maar je mag wel de standaart prijs voor de opfok betalen.
(Als jij uit eten gaat , en je laat wat staan moet je het ook gewoon betalen.)
De prijs , is inclusief ontworming , bekapping en voer.
€800,- ofzo?