quote:
geschreven door ponyrijder3 op 15:01:23 @ 28-11-2010
Dit vind ik echt een heel goed en leuk idee. Het inteeltpercentage sowieso, waarmee je weer een nieuwe uitdaging vormt om te fokken, maar ook de kleur. Op dat punt ben ik het met Brannagh eens, het zo realistisch mogelijk houden. Een echt, realistisch kleurensysteem lijkt me heel leuk voor in het spel, vooral de mogelijkheden ervan. Wel lijkt het me een hele klus, aangezien je rekening moet houden met recensieve genen, dominante genen, de genen van de voorouders, etc. Ik las hierboven ergens de opmerking: Friezen zijn altijd zwart. Zou het dan niet leuk zijn dat aan verschillende (ras)wedstrijden eisen worden toegevoegd? Schofthoogte, kleur etc. Zo krijgen de rassen nog meer waarde, evenals de predikaten. Dit onderwerp kun je eigenlijk helemaal uitdiepen, ingaan op aftekeningen etc. Maar ik weet eigenlijk niet of dit ook te realiseren valt. Het lijkt me in ieder geval wel erg leuk.
Friezen moeten zwart zijn , anders is het geen Fries.
Natuurlijk kunnen ze dan in het spel ook alleen zwart worden.
En wat betreft de kleuren.
Dominante genen zijn altijd dominant over recensieve genen.
Ik had het een beetje uitgezocht de basis van de kleuren , zoals hier boven ergens te zien is.
Ik vond het veral leuk dat sommige overige genen alleen op een bepaalde kleur kunnen werken.
Waardoor die kleuren zeldzaam zouden kunnen worden en duurder.
Op de oude HTC storte op een gegeven moment de paarden markt in.
En denk dat kleuren hier heel goed tegen helpen.
Want zo heb je binnen het ras ook verschil.
Ik weet niet of het bijd it idee stond,
maar had teminste bij 1 van mijn ideeen (ik geloof gemiddelde prijs)
Staan dat je je paard kan laten taxeren , en dat van alle getaxeerde paarden van een ras , een gemiddelde voor hengst en merrie word gemaakt.
En iedere week er een up-date komt.
En mischien is het als er kleur komt ook leuk dat je een ras kan aan klikken.
En dan de prijzen kan zien van verschillende kleuren.
Want natuurlijk word een zeldzamere kleur duurder dan een andere kleur.
En gaat iedereen een zeldzame kleur fokken , krijg je weer minder van een andere kleur.
En zo word de kans dat de paarden markt instort ook kleinder.