quote:
geschreven door kerikelli op 16:38:26 @ 16-01-2012
Ik vind dat het overlijden van stamboomlozen moet afhangen van het totaal aantal stamboomlozen die er zijn van dat ras.
Stel dat er meer dan 10 zijn van dat ene ras mogen er op een gegeven moment best een aantal weg, maar zijn er maar 4, dan zijn ze zeker nodig .
Ik vind dit dan weer een beetje lullig voor de mensen die bijvoorbeeld veel Haflingers hebben. Ik denk dat je niet per ras moet gaan selecteren, want daar krijg je gezeur van.
Ik denk dat het handig is als er gezorgd wordt dat nieuwe SBL beter verdeeld worden. Dus eerst de rassen waar er nog weinig van zijn aanvullen (bijvoorbeeld bij een actie, of misschien grotere kans erop bij raswedstrijd). Dan kan het overlijden nooit een probleem opleveren.
quote:
geschreven door Suraja op 16:39:59 @ 16-01-2012
Tegen het nieuwe krijgen als een oude dood gaat. Dat lijkt me dus echt geen goed idee!
Om even terug te komen op de discussie vind ik het niet leuk dat stamboomloze onsterfelijk zijn. Tuurlijk zijn het wel 'bijzondere' paarden omdat ze geen inteelt hebben, maar ook niet geven. Door het nieuwe krijgen van SBLers bij rassenwedstrijd vind ik ook niet helemaal eerlijk.
De 'grote' mensen onder ons op HT die hebben allemaal goeie paarden en de beginners onder ons die hebben zo nooit kans op een SBL te winnen omdat de goeie om ze zo maar even te noemen er steeds overheen gaan.
Natuurlijk hebben de 'grote' mensen het ook verdiend want daar spelen ze voor, maar een andere regeling zou misschien helpen..
Wat je als laatste zegt over gewonnen stamboomlozen ben ik totaal niet met je eens. Met de sinterklaasactie kon je al door 1 simpele keer inschrijven voor dobbelen, kans maken op een stamboomloze en iedereen had gelijke kansen. Ik vind dit juist vervelend, want je hebt mensen die tegen vrienden zeggen: ''Wil je 1 weekje dit spel actief spelen, en als je een SBL wint, mag ik die dan?''
Kun je zeggen: een nieuwe speler voor het spel, joepie, maar meestal is deze speler na die week ook gewoon weer weg, als ze met deze reden zijn gekomen tenminste. Ik heb dit met eigen ogen zien gebeuren en die persoon won een stamboomloze merrie. Dan vind ik, dat het juist té gemakkelijk gaat. Ook zijn er nu rassen waar nu zó veel SBL van uitgedeeld zijn, dat het niet eens meer exclusief is om zo'n SBL te hebben.
Ook vind ik het maar niets dat beginners makkelijk SBL kunnen winnen omdat je er minder zeker van bent dat ze blijven spelen. Iemand van level 50 zal minder snel stoppen dan iemand van level 10, die geen benul heeft van hoe groot de waarde van zo'n paard is. Zo krijg je weer inactieve stamboomlozen en kan daar weer een oplossing voor worden gezocht. Want als een aantal stamboomlozen inactief staat en er ook nog gaan overlijden, heb je wel een probleem als fokker van dat ras!