100% van de reacties is voor!
Iedereen weet natuurlijk dat we op het spel als ruiter vrij vaak vallen. Soms gebeurt het regelmatig, soms 4 keer achter elkaar. Hoe meer paarden in je bezit, hoe vaker de kans bestaat dat je ruiter valt.
Sommigen storen zich hieraan, sommigen weer niet. Maar ik heb een idee, om je ruiter zich voor te bereiden op een val. Evenwichtsoefeningen! Als extra optie bij het rijden; trainen zonder zadel! Zo oefen je het evenwicht van je ruiter en hoe beter je erin word, hoe minder vaak je valt. Natuurlijk zal het niet gebeuren dat je nooit meer valt, want iedere topruiter valt weleens.
Dit zou dan werken met 'levels'. Zoals bij titels, x aantal keer getraind is een titel/level hoger en dus weer wat beter en een aantal procent minder vaak vallen tijdens rijden.
Bijvoorbeeld;
50 x zonder zadel gereden = 5 % minder vallen
100 x zonder zadel gereden = 10 % minder vallen.
Enz enz. (cijfers laat ik aan jullie over)
Ik weet dat je pas vaak begint te vallen bij een bepaalt level, welke weet ik niet uit mijn hoofd. Dus mijn voorstel is dan, vanaf level 15 ofzo, deze optie pas in te stellen, of level 20. Zodat je niet als beginner al resistent bent tegen het vake vallen als een wat meer ervaren ruiter.
Natuurlijk gaat niet elke oefening vlekkeloos, je zal in het begin van het oefenen nog vaak vallen en zo dus geen punt verdienen voor je oefenlevel. Maar als tegenprestatie krijg je met het goed uitoefenen van zonder zadel rijden een x aantal XP.
Bij elk nieuw level/titel die je behaalt, word de moeilijkheidsgraad moeilijker, zoals bij klusjes je er meer opties bij krijgt;
1e level; zonder zadel, stappen door de bak. (paard kan af en toe schrikken misschien, waardoor je kan vallen)
2e level; zonder zadel, draven door de bak. (schrikken kan weer, miss meer dingen erbij waardoor je valt.)
3e level; zonder zadel, galopperen door de bak. (meer valopties erbij? Je word immers steeds beter)
4e level; zonder zadel stappen en balkjes lopen. (valopties als schrikken, struikelen over balkje..)
5e level; zonder zadel draven en balkjes. (valopties zelfde als 4e level)
6e level; zonder zadel draven en klein sprongetje. (valopties/foute sprong.)
7e level; zonder zadel in het weiland. (valopties?)
8e level; zonder zadel buitenrit. (valopties?)
Enz enz.
Ben ik niet duidelijk genoeg, laat het weten! Ik ben nooit echt goed geweest in uitleggen.
Ben benieuwd!
Canon 40D + aanhang.
J'adore Rubinhio, -adore-
My number one; R. Rubinhio