Toen ik het topic ‘Meer manieren geld of minder moeten uitgeven’ van MiszD en de reacties aan het lezen was, schoot me opeens een idee te binnen. Ik hoop dat ik het duidelijk kan uitleggen, want ik weet van mezelf dat ik heeeeeeel verwarrend schrijf
Het idee:
Ik dacht dat we misschien iets actiefs met de rijvereniging kunnen doen (eigenlijk dacht B dat meer, maar shht! ;) )
En zo kwam ik erop dat de rijveregingen evenementen zouden kunnen organiseren (voorbeelden zie verder).
Zoiets kan natuurlijk niet één persoon organiseren en daarom moeten zoveel mogelijk leden van de rijvereniging meehelpen. Hoe meer mensen meewerken, hoe beter de organisatie verloopt en hoe meer mensen er komen. En omdat het nog altijd een idee was om geld te verdienen: de opbrengst wordt verdeeld onder de leden die meehielpen organiseren
Ideetjes over de soorten evenementen:
- een schoonheidswedstrijd (voor paarden)
- een paardengeriefrommelmarkt
- een paardenboekenbeurs
- een informatiedag over de Oldenburger (/andere rassen)
- een sessie paarden masseren met een echte paardenkinesist
- een infodag clickertraining
- een daguitstap naar de bekende fokkerij in de buurt
- een dagje paardentherapie
- een diëtist voor paarden komt op bezoek en geeft uitleg/tips
- een bekende springruiter komt een dagje groepslessen geven
- …
Als je zelf nog ideetjes hebt, laat iets weten!
Ideetjes over de organisatie:
Ik dacht eraan dat elk lid maximum 1 taak op zich kan nemen om het evenement te organiseren. Sommige taken volgen elkaar op, zo kan je geen flyers uitdelen als ze nog niet ontworpen zijn.
In mijn hoofd zag het eruit zoals het veulens-africhten-balkje: dat je zo’n balkje tot 100% moet krijgen. Een balkje moet 100% gevuld zijn, anders telt het niet mee in de organisatie.
Een balkje waar iemand anders al aan begonnen is, kan door niemand meer vervolledigd worden, zelfs niet als die persoon offline is en niet meer verder kan meehelpen.
Per balkje dat tot 100% geklikt is, komen er meer mensen naar het evenement en is er ook meer opbrengst.
Ideetjes over de soorten organisatiehulp:
- evenement bedenken
- toelating vragen aan het gemeentebestuur
- organisatie leiden en coördineren
- taakverdeling opstellen
- sponsors zoeken
- verzekeringen afsluiten
- promotieplan opstellen
- affiches/flyers ontwerpen
- affiches/flyers ophangen/uitdelen
- toegangsprijs bepalen
- toegangskaartjes ontwerpen
- kaartenverkoop starten
- extra publiciteit maken
- medewerkers zoeken
- de kantine opruimen
- de kantine inrichten
- versnaperingen klaarmaken
- drank bestellen
- kantine dienst
- vestiaire bedienen
- ...
Zo een dertigtal klusjes (of iets meer of minder) zodat iedereen kan meehelpen. Eventueel kan het onderverdeeld worden in twee delen: ‘voorbereiding’ en ‘tijdens’. En dat je alleen aan de 'tijdens' kan beginnen als alle taken in de voorbereiding op 100% staan, zodat je echt met de hele rijvereniging moet afspreken en actief zijn.
Verdere ideetjes:
- één evenement per 24u?
- xp per klik bij een taak?
- 1 keer klikken per 4 of 5 minuten?
- Eerste taak krijg 50€ opbrengst, tweede 100€, derde 150€ en zo verder en de totale opbrengst wordt verdeeld onder de leden van de rv die meegeholpen hebben. (hoe meer mensen meehelpen, hoe meer iedereen verdient!)?
Hopelijk was het een beetje duidelijk
Wat denken jullie?
Meer ideetjes of suggesties => reactie ;)