quote:
geschreven door LiLPsychoke op 00:08:27 @ 04-01-2011
Hier zijn al meer topics over geopend...
Als er setjes gewonnen zijn door iemand, dan zijn er dus meer hengsten en merries van een ras.
Niemand weet hoe lang het duurt voor er van jou ras een nieuw setje komt.
En daarnaast vind ik dit een nutteloos topic aangezien inteelt paarden net zo goed zijn als inteelt-vrije paarden. En al je het zo erg vind dat je niet inteelt vrij verder kan, je kan altijd nog meer broertjes en zusjes maken met je eigen setjes.
Wat jij nu zegt, is dus totaal NIET waar.
De reden dat mensen een paard met zo min mogelijk inteelt willen. Is omdat het paard dan zo min mogelijk kans maakt op ziektes of aandoeningen.
Je moet het zo zien:
Jij bent een kind van je ouders, vader x moeder.
Wanneer jij een kind zou krijgen met je vader, bestaat er een dikke kans dat dat kind een aandoening heeft bijv. het syndroom van down, waterhoofd, enz.
Dit geldt niet alleen voor mensen, maar voor paarden net zo goed. Nu is er in dit spel nog niet echt iets voor ingevoerd. Maar dit is dus HEEL erg belangrijk in het écht. Daarom zoeken mensen ook graag een paard met zo min mogelijk inteelt bij hun eigen paard. Omdat je meer kans maakt op een GEZOND veulen.
Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat er meer setjes moeten worden vrijgegeven. Maar hoorde dat van de rassen DIE ER AL ZIJN, dat die in februari weer komen. Heb ik ''gehoord'' dus of het ook echt zo is, dat weet ik niet zeker.