Bij mijn weten zijn de Duitse fokverbanden ook open stamboeken en zeker geen zuivere rassen. Als je kijkt op de Boktwiki naar nakomelingen van bijvoorbeeld Gribaldi en Kostolany, dan zie je dat een aantal nakomelingen goedgekeurd zijn bij verschillende stamboeken:
-Distelzar, 1998, mv. Arogno, goedgekeurd bij Trakehner Verband, Hannoveraans Verband en Oldenburger Verband
-Genesis (Painted Black II), 2003, mv. Ferro, goedgekeurd bij NRPS, Oldenburger Verband en SWB
-Grand Christall, 2005, mv. Welt Hit II, goedgekeurd bij NRPS en AES
-Gribaldi (elite, preferent), 1993, mv. Ibikus, goedgekeurd bij Trakehner Verband, Oldenburger Verband, Selle Francais, Hannoveraans Verband, Rheinlands Stamboek, KWPN en DWB
-Painted Black, 1997, mv. Ferro, goedgekeurd bij KWPN, NRPS, Oldenburger Verband, AES, Hannoveraans Verband en DWB
-Rosenprinz D, 1998, mv. Rosenkavalier, goedgekeurd bij Selle Francais en SBS (Stamboek Belgisch Sportpaard)
Painted Black is KWPN geregistreerd, maar wel goedgekeurd bij Duitse stamboeken en van Gribaldi is ook algemeen bekend dat hij als Trakehner geregistreerd is, maar hij dekte dus ook bij Oldenburg en Hannover.
Gelieve mij niet toe te voegen als vriend als ik je niet ken. B.v.d.