Mestkever 1e klas
Equi: 2K
Ik was een beetje aan het rondklikken en wat aan het lezen en fantaseren over wat ik allemaal ga kopen als ik rijk ben op mijn 1e ruiter. Ik zag in de winkel het tapje 'Stijgbeugels' staan en dacht: laat ik eens kijken wat voor zin het heeft om er een te kopen, daar stond dus nog 'onbekend'. Vrij wel meteen schoot mij te binnen wat mijn instructrice zei over dat soort beugels:
''Deze beugels zijn speciaal voor mensen die snel of vaak vallen. Deze beugel klapt open, zodat je niet met je voet in de beugel blijft haken, en dus niet lelijk of ernstig ten val komt.''
Mijn idee was dus om de functie van die beugel te laten zijn dat de kans dat je hard valt van je paard verminderd wordt met 10% (of een ander willekeurig persentage, dat laat ik aan jullie over).
Toevoeging van tNienjaa: Je valt eigenlijk niet minder, maar gewoon minder erg. Dus als het nou i.p.v. minder kans op vallen gewoon de blessuretijd verminderd
Hierdoor heb je dus minder blessure tijd en kan je sneller weer gaan rijden. Het neemt natuurlijk niet helemaal de kans weg dat je hard valt, maar een klein persentage.
Laten jullie weten wat je van dit idee vindt? Graag met argumentatie!
We will look after you -> we kijken achter je.