Oké, ik weet niet zeker of dit idee uitvoerbaar is. Dit laat ik aan de beheerders over. Als het uitte voeren is zal dit waarschijnlijk een stuk schelen.
In de chat lees je vaak dat mensen een reactie in de verkeerde chat hebben geplaatst. De kleuren in de chst zelf zijn duidelijk en overzichtelijk. Maar het balkje waar je je bericht in schrijft is bij elk chat kanaal altijd de zelfde kleur. Simpel zwart. Omdat mensen vaak snel typennen niet meer in het balk je kijken hebeurt het vaker dat mensen in de verkeerde chat reageren. Hier heb ik 3 ideeën voor.
1. De letters in hetschrijfbalkje veranderen in de kleur van de chat waarin je schrijft.(dus: rv groen, handel lichtgrijs enz) zo zie je tijdens het typen meteen in welke chat je aan het schrijven bent.
2. Om het schrijfblok zit, voorzover ik me kan herrinneren een groen lijntje. Als je dat lijntje nou eens dikker maakt en van kleur laat wisselen wanneer er naar een andere chat wordt gegaan. Eigenlijk het zelfde als idee 1 maar dan niet de letters zelf maar de rand om het typblok heen.
3. Het wisselblokje verplaatsen van voor het tekstbalkje naar na het tekst balkje. Mij valt het op dat ik meestal eerst typ voor ik kijk op welk kanaal ik het heb staan. Omdat je dan naar links moet kijken wat voor ons 'terug' lijkt te zijn. Kijk je daar minder snel op. Als je het naar rechts verplaatst. Naast de zend knop zal de volgorde worden: typen, kijken, klikken. Omdat je dan toch die richting op kijkt( je kijkt immers naar het verzend knopje, en als je dat niet doet staat het toch wat prominenter in beeld waardoor de aandacht daar eerder naar toe gaat.) zul je ook eerder controleren of het goed staat.
Another life that's gone to waste
Another light lost from your face
It's complicated
Do you ever wonder if the stars shine out for you?