Eigenlijk is het aan de ene kant een uitbreiding op mijn vorige idee, aan de andere kant is het een heel ander idee.
In mijn vorige idee ([IDEE] Hooihandelaar) gaf ik al aan dat het lastig is en veel tijd kost om hooi te verkopen. Hierin werd al gezegd dat het makkelijk was om een vast persoon te vinden waar je voor een laag bedrag je balen kwijt kon. Dit is zeker een optie, maar dan zit je nog wel met het feit dat je maar 8 balen per handelsvoorstel kan toevoegen en dat je tegelijk online moet zijn om te handelen! Daarnaast neemt het nog steeds aardig wat tijd in beslag.
Hierop bedacht ik net: waarom geen nieuw baantje? Een eigenaar van een paardenspeciaal zaak waar de landbouwers voor een vast bedrag hooibalen aan kunnen verkopen. Dit gaat niet via het handelsysteem zoals we dat kennen, maar gewoon via een aparte pagina waar je in kan vullen hoeveel hooibalen je wilt verkopen (bv. voor het vaste bedrag van 25 euro per stuk).
Deze eigenaar van de paardenspeciaal zaak verkoopt deze door aan andere spelers (tevens via dezelfde pagina). Overigens lijkt het me niet nodig om hooi uit het handelssysteem te halen omdat mensen die geen landbouwer zijn de hooibalen niet voor deze prijs hieraan kunnen verkopen.
Daarnaast kunnen de eigenaren van de paardenspeciaal zaak in een speciale winkel brokken en sportbrokken opkopen. Ook deze verkopen zij door en deze items verdwijnen uit de gewone winkel.
Wellicht kan hier nog iets met vraag en aanbod oid gedaan worden.
Suggesties?