Hallo,
Ooit heb ik het idee vrijheidsdressuur eens doorgegeven maar ondertussen heb ik er nog een opleiding bij verzonnen. Ik ga dit even allebei samenvoegen.
Vrijheidsdressuur
Punt is dat je elk paard verschillende commando's kan aanleren. Per x-aantal levels unlock je een commando in principe, welke je aan het paard kan aanleren.
Een commando aanleren gaat random vooruit, net zoals je een veulen zadelmak zou maken.
Enkel 'hoe moeilijker het commando, het langer het gaat duren alvorens het paard het commando onder de knie heeft'.
Bij het aanleren van het commando, welke om de vijf minuten kan bijvoorbeeld, krijg je x-aantal XP.
Het systeem zou je hetzelfde kunnen maken als de pagina poetsen e.d.
Aangezien het paard alle commando's moet aanleren van makkelijk naar moeilijk kan je toch niet kiezen welk commando eerst. Je leert namelijk eerst stappen voor je kan lopen.
Bij paarden zelf kan dan er nog een extra tabblad komen te staan met 'vrijheidsdressuur'. Daar kunnen alle commando's opkomen en eveneens ook het % dat het paard al in het commando geleerd heeft.
Opleiding
We kunnen als we willen ook een nieuwe opleiding maken hiervan.
Iemand die de opleiding vrijheidsdressuur heeft geleerd kan dus eveneens ook de commando's volledig aanleren.
Wanneer het paard 100% zit met het aanleren van een commando moet je langs gaan bij iemand die de opleiding gevolgd heeft. Hij/zij kan dan het commando vervolledigen, zodanig dat het paard het volledig kan.
De persoon kan enkel maar commando's vervolledigen van zover hij/zij er zelf kan. Dit hangt dus af van de level. De vlotheid van het vervolledigen zelf hangt eveneens af van de AP's dat de persoon op zijn/haar opleiding heeft staan.
Commando's
Apporteren
Berggeit
Bokken
Buiging
Compliment
Doek zwaaien
Ja knikken
Jambette
Knielen
Liggen (gewoon, plat, rug)
Nee schudden