Het leek mij handig als je het inteelt precentage kunt berekenen voordat je gaat fokken. Ik weet dat je dit zelf uit kunt rekenen, maar ik vind dat zelf niet gemakkelijk. Zeker als we verder zijn in het spel word het steeds moeilijker. Mijn idee is daarom om een calculator te maken die dat voor je doet. Je vult de naam van een hengst en een merrie van hetzelfde ras in, en je krijgt te zien hoeveel inteelt een veulen van die ouders zou krijgen.
Hier ben ik voor. Dan kan je dat ook in het topic zetten als je het veulen verkoopt. 'Waarschijnlijk inteelt', daar kan namelijk alles mee worden bedoeld dan:+
Ook is het handig voor als er zoveel generaties zijn dat je niet de hele stamboom meer ziet...
Voor dus:Y)
Oef, ik ben heel erg benieuwd of dit uitvoerbaar is! Ik denk dat er wel veel werk in gaat zitten.
Het lijkt mij wel een goed idee, mits het uitvoerbaar is.
Ik ben ook voor! Vind het altijd heel lastig om uit te rekenen hoeveel % inteelt je kan verwachten bij je veulen. Zo'n calculator ding maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Denk dat het wel mogelijk is! Ga het even checken... Misschien een goed idee om deze bij het fokkerspakket te doen. Dan word hij ook niet te extreem gebruikt aangezien niet iedereen dit pakket heeft.
geschreven door Bernardo op 22:20:45 @ 31-01-2011
Denk dat het wel mogelijk is! Ga het even checken... Misschien een goed idee om deze bij het fokkerspakket te doen. Dan word hij ook niet te extreem gebruikt aangezien niet iedereen dit pakket heeft.
Dat lijkt mij heel erg slim om het toe te voegen aan het fokkerspakket. Dan krijgt dat een meerwaarde! Absoluut doen!
Het is misschien ook leuk als je per keer, dat je de inteelt laat berekenen, een bedrag van ong. 200,- moet betalen.
Dat kan hoger of lager, dat laat ik aan jullie over
Benardo, dat zou super zijn! En lijkt me inderdaad een goed idee om dat aan het fokkerspakket toe te voegen.
quote:
geschreven door bucklover12 op 08:09:29 @ 01-02-2011
[...]
maar als je het bij fokkerspakket doet kan ik ook tegen iemand vragen wil je het inteelt van mijn veulen uitrekenen de moeder heet … en de vader …
Dat klopt, maar als diegene met het pakket een beetje slim is vraagt die daar geld voor. Zo kun je er ook nog in handelen. En als je een keertje het inteelt wil berekenen hoef je daar niet eens het fokkerspakket voor te kopen, maar wel betalen.
geschreven door knarf20 op 08:21:40 @ 01-02-2011
Benardo, dat zou super zijn! En lijkt me inderdaad een goed idee om dat aan het fokkerspakket toe te voegen.
[...]
Dat klopt, maar als diegene met het pakket een beetje slim is vraagt die daar geld voor. Zo kun je er ook nog in handelen. En als je een keertje het inteelt wil berekenen hoef je daar niet eens het fokkerspakket voor te kopen, maar wel betalen.
Of het kan zo ingesteld worden dat je het enkel kan zien van je eigen paarden. Dus niet van je geleende paarden oid.
Daar ben ik ontzettend op tegen, want ik wil juist kijken hoeveel inteelt een veulen van een paard zou hebben, voordat ik 'm koop.
Dan zou dus inprincipe maar 1 iemand zo'n fokkerspakket hoeven te hebben en kan iedereen zien hoeveel inteelt hun veulen krijgt? Lijkt me niet praktisch. Dan zou de verkoper maar een fokkerspakket moeten aanschaffen wil hij het weten.
Dan zou dus inprincipe maar 1 iemand zo'n fokkerspakket hoeven te hebben en kan iedereen zien hoeveel inteelt hun veulen krijgt? Lijkt me niet praktisch. Dan zou de verkoper maar een fokkerspakket moeten aanschaffen wil hij het weten.
Tja.. Maar ik denk toch dat het niet gaat gebeuren dat 1 iemand een fokkerspakket koopt, en dat diegene iedereen daar zomaar gebruik van laat maken. Ik vind dat je het net zo moet zien als de zadels. Bijv. als iemand een Prestige D1K zadel heeft, zal diegene die echt niet zomaar aan iedereen uitlenen (en dan niet om de reden dat je het risico loopt het zadel niet terug te krijgen). Bovendien denk ik dat veel mensen toch een eigen pakket aanschaffen. Want ook dat is net zoals bij zadels, je moet wachten tot de ander online is. En dat is niet echt praktisch.
Tja.. Maar ik denk toch dat het niet gaat gebeuren dat 1 iemand een fokkerspakket koopt, en dat diegene iedereen daar zomaar gebruik van laat maken. Ik vind dat je het net zo moet zien als de zadels. Bijv. als iemand een Prestige D1K zadel heeft, zal diegene die echt niet zomaar aan iedereen uitlenen (en dan niet om de reden dat je het risico loopt het zadel niet terug te krijgen). Bovendien denk ik dat veel mensen toch een eigen pakket aanschaffen. Want ook dat is net zoals bij zadels, je moet wachten tot de ander online is. En dat is niet echt praktisch.
Ik denk wel dat dat gebeurd. Hoe vaak zie je niet op de chat dat er geroepen wordt om een prestige zadel en dat deze zo even 'uitgeleend' wordt..
Ik denk wel dat dat gebeurd. Hoe vaak zie je niet op de chat dat er geroepen wordt om een prestige zadel en dat deze zo even 'uitgeleend' wordt..
Oke, jij speelt dit spel volgensmij actiever dan mij, dus je zult het wel beter weten
Maar er is een oplossing voor om tegen te gaan dat 1 iemand voor iedereen gaat berekenen: een maximaal aantal x per maand kunnen berekenen wat het inteelt zou worden. En anders dat je moet bijbetalen.