Hallo!
Ik heb zo eens even na zitten denken over de rasspecifieke wedstrijden. Het is heel leuk dat ze er zijn en er zit altijd een gigantische strijd om heen want ja je kan maar 1x rijden per combinatie! Dus je moet flink zoeken wie er nou voor jou kan rijden etc. etc.
Maar nu komt het punt wat ik persoonlijk een beetje krom vind. Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik ben level 32 momenteel en val dus in de categorie level 31 t/m 40. Als hier 'mijn' ras voorbij komt (Italiaans Zwaar Trekpaard) kan ik nooit zelf de rassenwedstrijden rijden want dan win ik niets. Waarom niet? Het ene paard loopt ZZ - licht en de andere loopt Z2 dressuur. Om een prijs te krijgen moeten er minimaal 2 verschillende ruiters zijn die deelnemen aan die klasse! Dat red ik dus niet in mijn eentje en in mijn categorie zit niemand die in die klasse en categorie rijdt.
Het kromme vind ik dus dat ik altijd andere moet laten rijden wil ik wat kunnen winnen. En daar komt het dus op neer.
Mijn idee is hierbij ook dat het aantal verschillende ruiters dat mee doet aan een wedstrijd niet meer gebaseerd wordt op klasse, maar op de gehele wedstrijd. Dus stel Piet doet mee in klasse B en Klaas doet mee in klasse ZZ - licht zijn er 2 verschillende ruiters dus kan er bij beide klasses een prijs uitgereikt wordt.
Ik weet niet of jullie nog een ander voorstel hebben?
xx