Hallo,
Om andere mensen ook een kans te geven,
is het misschien een goed idee dat iedereen maar 1 stamboomloze kan kopen
Anders krijgen mensen met meerdere stamboomloze nog meer en wordt het oneerlijk.
Zo hebben mensen zonder stamboomloze misschien wat meer kans
En ze kunnen niet allemaal opgekocht worden.
--
Ideeën van andere spelers.
SalvaMea : De paarden hebben een vaste prijs, Wie het eerste koopt heeft het paard.
Daffy3: Je mag 1 paard kopen van een ras dat je nog niet hebt.
Dwarrel: Je kan 1 paard kopen en op 1 paard bieden.
SnelleMarz: Het paard wordt verloot aan 1 van de 3 hoogste bieders.
Ik zit ook een beetje met gemengde gevoelens wat betreft het verkopen van de nieuwe stamboomlozen.
De rijke mensen kopen weer de paarden, de 'arme' mensen maken geen enkele kans om zo'n paard te kopen.
De rijke mensen verkopen hun sperma lekker duur aan anderen, waardoor de rijke mensen vanzelf weer rijk worden.
Vooral bij rassen waarvan 1 setje niet actief is, kan er veel geld worden gevraagd voor sperma.
Ik snap wel dat er zo weer veel geld uit het spel gaat. Maar weet ook nog niet of ik blij ben met deze gang van zaken.
Daarbij vind ik ook niet dat direct alles verloot hoeft te worden, maar een andere goede oplossing weet ik nog niet.
Hmmm, ik zie dat je je beginpost hebt gewijzigd, nu slaat mijn antwoord er niet helemaal meer op
Liefde is gratis, raar dat sommigen er toch nog zo zuinig mee zijn
Voor, ik zat al lang op zo'n setje aan het wachten. Het wordt niet meer verloot en die heel rijk zijn, kopen maar paarden en stamboomloze enzo, en ja dan hebben de andere geen kans. Ik vind wel dat ze verloot moeten worden. Als je sommigen hun stallen bekijkt, staan er bijna allemaal groene namen. Dit vind ik erg jammer dus.
geschreven door Mariet op 18:41:06 @ 23-02-2011
Ik zit ook een beetje met gemengde gevoelens wat betreft het verkopen van de nieuwe stamboomlozen.
De rijke mensen kopen weer de paarden, de 'arme' mensen maken geen enkele kans om zo'n paard te kopen.
De rijke mensen verkopen hun sperma lekker duur aan anderen, waardoor de rijke mensen vanzelf weer rijk worden.
Vooral bij rassen waarvan 1 setje niet actief is, kan er veel geld worden gevraagd voor sperma.
Ik snap wel dat er zo weer veel geld uit het spel gaat. Maar weet ook nog niet of ik blij ben met deze gang van zaken.
Daarbij vind ik ook niet dat direct alles verloot hoeft te worden, maar een andere goede oplossing weet ik nog niet.
Ja dat vind ik dus ook, daarom is het denk ik wel iets beter dat iedereen er 1 kan kopen en niet meer.
maar waarwschijnlijk laten ze dan andere mensen kopen..
Ik ben bij deze ook gewoon verstander dat ieder er maar 1 kan kopen. Dit per account. En dat ze gewoon een vaste prijs hebben. Wie het eerst komt, het eerste maalt voor zijn/haar lievelingsras.
Maar anders hebben gebruikers met veel geld inderdaad veel voordeel.
''In Xanadu did Kubla Khan A stately pleasure-dome decree Where Alph, the sacred river, ran Through caverns measureless to man Down to a sunless sea.''
Ben het er mee eens. maar ben het er niet mee eens om vaste prijzen te zetten. aangezien sommige vakantie hebben en andere niet. dus de mensen die op school zitten zijn misschien dan te laat en dat is dan ook jammer
Ik ben tegen, niet dat ik het de beginners niet gun, maar omdat de stamboomlozen zo niet meer zoveel waard zijn, en gooien we de waardes helemaal om
Ik twijfel ook, maar ik vind het belangrijk dat de waarden hoog blijven, want als de waardes van SBL omlaag gaan, gaan die van gewone paarden ook omlaag
En, als je nu mensen stamboomlozen gaat laten kopen, willen de mensen die over een maand registreren dat ook, en zo verder
geschreven door SalvaMea op 19:08:10 @ 23-02-2011
Ik ben bij deze ook gewoon verstander dat ieder er maar 1 kan kopen. Dit per account. En dat ze gewoon een vaste prijs hebben. Wie het eerst komt, het eerste maalt voor zijn/haar lievelingsras.
Maar anders hebben gebruikers met veel geld inderdaad veel voordeel.
Er zijn mensen die vakantie hebben Dat zou niet eerlijk zijn, bieden is beter
Hoe ga je het bieden eerlijk maken. Stel dat je er maar 1 kan kopen en ze kunnen wel op meerdere paarden bieden?
Het is moeilijk om het 100% eerlijk te laten verlopen dat ieder maar 1 paard heeft.
''In Xanadu did Kubla Khan A stately pleasure-dome decree Where Alph, the sacred river, ran Through caverns measureless to man Down to a sunless sea.''
Ik weet ook niet goed wat ik van de verkoop moet denken.
Maar ik ben er wel voor dat je maar 1 paard per account kan kopen. Ik zou zelfs nog wel een stapje verder gaan, je mag geen stamboomloze van het ras reeds in je bezit hebben.
geschreven door daffy3 op 19:51:56 @ 23-02-2011
Ik weet ook niet goed wat ik van de verkoop moet denken.
Maar ik ben er wel voor dat je maar 1 paard per account kan kopen. Ik zou zelfs nog wel een stapje verder gaan, je mag geen stamboomloze van het ras reeds in je bezit hebben.
Dat wat Daffy zegt is ook wel nice, dat je geen kan kopen van het ras dat je al bezit.
ik ben voor het systeem dat je maar 1 kan kopen en ook maar bij 1 mag bieden, dus dat je echt een nette verdeling krijgt en niet prijs opdrijft! Wel zo eerlijk voor iedereen die minder geld heeft dan de top tien rijksten
Gewoon allemaal 1 paard kunnen kopen, vind wel dat de prijs van tevoren vast gesteld moet worden. Zodat de mensen die graag zo'n paard willen daar alvast voor kunnen sparen.
Niet dat straks ineens al die paarden daar staan voor 100.000 p.s. bijvoorbeeld. En dat meer dan de helft nog lang niet zoveel geld heeft...
Maar zeker voor het idee dat iedereen maar 1 paard per account kan kopen!
Klopt black, maar stel dat mensen maar op een ras mogen bieden, dat zou het al een stuk eerlijker maken
Dan een loting tussen de hoogste 3 biedingen.
De spelers die de bieding dan niet winnen, kunnen weer bieden op een ander ras enz.
Hoefsmid Caatjee Caas Maakt van de hoeven van je paard Géén gatenkaas en is ook nog eens razendsnel.( bekapt met 23 procent per keer, binnen 10 minuten klaar
ik ben zeker ook voor het idee dat je maar 1 paard kunt kopen want anders zou het niet eerlijk zijn er zijn mensen die hebben al een stuk of 8 stamboomlozen , en er zijn mensen die hebben er nul ook al zijn die gewoon actief op het spel. ik denk dat het wel een goed idee is om de prijs alvast vast te stellen van te voren , en inderdaad is een verloting eerlijker. maar dan moet je wel een beetje kijken of iemand al stamboomlozen heeft of niet denk ik.
Ik ben het er mee eens dat er maar 1 stamboomloos paard per account wordt verkocht, maar niet dat er een vaste prijs moet komen. Sommige rassen zijn gewoon meer waard dan andere.