Modbreak
verplaats naar Rijtechnisch & Problemen
Ik heb ook ooit zo'n soortgelijke problemen gehad, alleen niet met pijn. Ik ben dan naar de kinesist geweest om mijn bekken terug los te krijgen en ze had me toen de volgende oefeningen gegeven:
-Probeer je onderste buikspieren op te trekken, dit moet je proefondervindelijk proberen door je vinger net langs het bot van je heup te leggen. Als je je spier voelt opspannen daar, zit je goed. Het lijkt alsof je u navel omhoog trekt, maar toch net niet.
- Zoek een verhoogje, begin bij een stoel ofso en leg je been hierop. Hou je been gestrekt terwijl je met je hand naar je voet gaat. Je moet het aan je bovenste beenspieren voelen trekken dan. Dit doe je om je bovenste beenspieren wat langer te maken zodat je bekken terug soepeler kunnen worden. Fietsen kan je hier ook voor doen.
- Ga met je handen en knieën ergens zitten en probeer cirkelvormige bewegingen met je bekken te maken en met je gat te zwieren zoals een hondje.
- Ga plat op je rug liggen en strek 1 been zo ver mogelijk en probeer een hoek van 90° te vormen.
Dit zijn de oefeningen die zo direct in me opkomen. Voor betere uitleg zou je wel best naar een kinesist gaan