geschreven door blackpromise op 11:48:04 @ 02-04-2011
aha vandaar had ik ineens zoveel geld op m'n rekening staan.
wel vind ik dat voor de stamboomloze sperma veiling er een minimum prijs moet gelden van 5000 want 4 sperma afnemen is al best wel veel. en ik zou het zonde vinden als het sperma voor maar weinig verkocht wordt.
Ja, nu je het zegt.. Je hebt er als eigenaar ook niet echt veel aan als dat sperma voor 1000 weg gaat.
geschreven door blackpromise op 11:48:04 @ 02-04-2011
aha vandaar had ik ineens zoveel geld op m'n rekening staan.
wel vind ik dat voor de stamboomloze sperma veiling er een minimum prijs moet gelden van 5000 want 4 sperma afnemen is al best wel veel. en ik zou het zonde vinden als het sperma voor maar weinig verkocht wordt.
Als er vraag is stijgt de prijs vanzelf... anders heb je alleen maar onnodig hoge prijzen.
en ik zou het graag fijn vinden als ik een rapportje krijg met voor hoeveel ze verkocht zijn.
maarja dat is een kleinigheidje.
nu ben ik blij dat ik een redelijk bekend ras heb dus de mijne ging voor een redelijke prijs weg maar er moet echt een hoger minimum aan komen aan stamboomloos. zeker van deze hengsten
Quote:
Als er vraag is stijgt de prijs vanzelf... anders heb je alleen maar onnodig hoge prijzen.
Maar ik heb nog geen geld gestort ...
daar ben ik het niet mee eens.
mijn sperma van mijn nieuwe hengsten gaat bijvoorbeeld voor 10.000 de deur uit. en wil men dat niet betalen dan hebben ze het blijkbaar niet hard genoeg nodig.
ik wil het een beetje exclusief houden zodat niet zoals je bij de vladimirs ziet er heel veel inteelt is(ja is wel mijn schuld maarja).
en mensen moeten er gewoon goed geld voor betalen willen ze het kunnen krijgen en niet dat ze het voor 500 kunnen krijgen want dat is echt zonde van het sperma.
want 4 veulens van de hengst is al veel. zeker als het nog 1/2 veulens worden ook
ik kan bij hengsten van jou keuze 2 keer sperma afnemen.
voor niet rv leden kost dit 1000 dit is inclusief de afneem kosten.
rv leden hebben een speciale korting die betalen alleen de afneem kosten.
wanneer je interesse hebt kun je mij via de pb bereiken of in de chat wanneer ik aanwezig ben
Even voor B kun je zien voor hoeveel die eerdere buisjes verkocht waren? Mije is voor 13.000 naar salvamea gegaan dan hoef je dat. Niet meer op te zoeken (gaat om oregon)
Gezocht Calabrese,Quarterhorse,Deense warmbloeden,Hispano,Achetta's, Boulonaise, Schwarzwalders, Amerikaanse shetlanders, Appaloosa, Noriker.
en daarbij als ze voor 500 per stuk worden verkocht dan zou het bij mij 90 weken duren voor ik mijn hengst heb terugverdient.
en aangezien dat aan inteeltvrij fokken nu steeds meer voordelen gaan zitten moet hier ook maar meer betaald voor worden vind ik. en dan zeker voor stamboomloze
ik kan bij hengsten van jou keuze 2 keer sperma afnemen.
voor niet rv leden kost dit 1000 dit is inclusief de afneem kosten.
rv leden hebben een speciale korting die betalen alleen de afneem kosten.
wanneer je interesse hebt kun je mij via de pb bereiken of in de chat wanneer ik aanwezig ben
geschreven door Bernardo op 11:44:05 @ 02-04-2011 Done!
De eigenaren van de hengsten krijgen nu de opbrengsten van de sperma. Dit geld natuurlijk alleen voor buisjes die door mij verkocht word van paarden uit de 148 hengsten SBL serie!
Voor de buisjes die al verkocht zijn word achteraf het geld nog gestort!
geschreven door SnelleMarz op 21:26:05 @ 01-04-2011
Alleen de A is geloof ik weg, en slechts 1 buisje.
Dus ze komen nog 3x langs.
Daarnaast is deze maatregel onder andere om een monopoly te voorkomen & het is inderdaad van te voren aangegeven.
Echter zou ik het wel op prijs hebben gesteld als de opbrengst van het sperma wél gewoon naar de eigenaar van de hengst was gegaan.
Ik heb de Achetta, en bij mijne is geen sperma afgenomen.
Bernardo heeft mijn veiling overgenomen.
Van de Achetta is dus helemaal geen sperma los verkocht.
geschreven door brendaWiggers op 13:24:59 @ 02-04-2011
[...]
Ik heb de Achetta, en bij mijne is geen sperma afgenomen.
Bernardo heeft mijn veiling overgenomen.
Van de Achetta is dus helemaal geen sperma los verkocht.
Onbekend topic!
Dit was juist de eerste en enige die via het forum verkocht zijn
Ik ben blij dat de eigenaar het geld krijgt, netjes op gelost. En als de vraag hoog is, dan zal idd de prijs vanzelf stijgen. Dan heb je ook grotere kans dat de eigenaar meer betaald heeft voor het paard.