In dit topic vind je op de meest gestelde vragen een antwoord. Is er een vraag die je niet in de wiki beantwoord ziet mag je hem stellen.
Het is en blijft wel de bedoeling dat voordat je een topic opent bij vragen, je eerst kijkt in de wiki of daar het antwoord al uitgelegd staat. Inmiddels is er al heel veel informatie daar terug te vinden.
Onder het navigatie menu bij de wiki zit ook een zoekfunctie voor als je specifiek wil zoeken op een woord.
Klik hier voor de wiki
Klik hier voor de beginnersgids
Meest gestelde vragen: (Open je een topic met één van deze vragen dan zal het gesloten worden)
Waar kan ik de handel chat vinden?(We noemen dit de console)
Klik hier voor een printscreen uitleg
Wat kan ik in die console doen?
Paarden, hooi, spel items kopen én verkopen. Je plaatst een [GZ] bericht als je iets zoekt en een [TK] bericht als je iets te koop hebt. Andere spelers kunnen daar dan op reageren en daarna kan je gaan handelen met elkaar.
Hoe verdien ik geld?
Door klusjes te doen. Je kan geld verdienen met staldienst. Naarmate je meer staldiensten draait zal je ook meer loon krijgen.
Klik hier voor uitgebreide wiki uitleg over geld verdienen
Hoe maak ik geld over naar een andere speler?
Dit kan via handelen.
Klik hier voor wiki uitleg over handelen
Ik kan nog niet fokken?
Een grootmisverstand is dat veel mensen denken dat je kan fokken met de eerste twee paarden die je krijgt. Het tweede paard krijg je bij level 5. We noemen dit de beginnerspaarden. Deze paarden zijn altijd 13 jaar, je kunt ze niet verhandelen en er kan niet mee gefokt worden.
Komt er een paardenmarkt?
Nee, er komt geen paardenmarkt. Voor alles wat je wil verkopen is er de handels-chat, je kan hier spullen aanbieden of zoeken. Het verkopen gaat dan via handelen.
Klik hier voor wiki uitleg over handelen
Hoe train ik mijn paard?
Voordat je kunt paardrijden moet je eerst een zadel & hoofdstel kopen. Bij het menukopje ''Uitrusting'' vind je ''Winkel'', daar koop je een zadel en hoofdstel. Als je dit gedaan hebt, ga je naar je zadelkamer en zadelt het paard op door middel van het keuzemenu bij het zadel & hoofdstel. Nu is je paard pas te berijden. Klik op ''Zelf rijden'' onder het menukop ''Paardrijden'' om paard te rijden. Dit kun je 5x doen, nadat je 5x je paard gereden hebt, kun je een les volgen.
Wanneer kan ik een wedstrijd rijden?
Nadat je 5 lessen gereden hebt, is het mogelijk om een wedstrijd te rijden.
Kan ik twee opleidingen tegelijk volgen?
Nee dit is niet mogelijk, je dient eerst ontslag te nemen bij je ene baan voordat je een andere kan doen.
Waar dient longeren voor?
Daarmee kan je de conditie van je paard op peil houden.
Wanneer kan ik een tweede ruiter aanmaken?
Vanaf level 10 is het mogelijk om een tweede ruiter aan te maken.
Kan je paarden (uit)lenen?
Dit kan als je level 25 bent.
Je kan wel paarden lenen, mits de uitlener level 25 of hoger is.
Waar kan ik hooibalen kopen?
Je kan een gezocht oproepje in de console (handels chat)plaatsen of reageren op een te koop berichtje. Er is geen winkel waar je hooi kan kopen, de hooibalen worden aangeboden door de landbouwers die deze balen maken.
Lees hier de uitleg over handelen
Wat is een startkaart, en wat kan je ermee?
Dit staat allemaal in de wiki:
http://wiki.horsetycoon.nl/wiki/Startkaart