Hallo allemaal
Ik hoor vaak dat er geklaagd wordt dat de paardenveiling de waarde van de paarden enorm omlaag haalt en dat veilen geen winst meer oplevert door de credit die je ervoor moet betalen. Ik snap best waarom die credit is ingezet, om een hele waslijst te voorkomen. Maar nou gebruik ik, en velen anderen met mij, de veiling alleen om eventjes snel hengstjes met volle stamboom of inteeltpaarden weg te doen. Natuurlijk kun je ook een topic openen, maar op inteelt komt vrijwel niemand af. Beginners nog wel, maar deze kopen hun 3e paardje meestal via de veiling, omdat ze niet weten van het bestaan van de paardenmarkt op het forum.
Daarom is mijn idee om kruising tussen het forum en de veiling te maken. Dit zou dan moeten worden weergegeven op het spel, in plaats van de veiling. Op deze pagina zie je dan de 15 (?) veilingen die als eerst aflopen, ongeveer hetzelfde als de huidige veiling. Zo heb je niet meteen een hele waslijst. Je kunt eventueel op ''Meer paarden weergeven...'' klikken om deze lijst te verlengen.
Door middel van een tabje kun je ''Paarden Zoeken''. Je komt dan op een pagina waar je allemaal filters kunt zetten (ras, leeftijd, stamboom, etc.) en daarna kunt zoeken. Niet op alle resultaten zullen aflopen op een bepaalde tijd, hier later meer over.
Door een 3e tabje kun je je paard verkopen. Je selecteert het paard (moet dus bij jou op stal staan) wat je wilt verkopen. Je kunt ook zelf een eventuele meeneemprijs of afloopdatum van de veiling instellen. Je kunt er nog wat informatie bijzetten, maar dat is niet verplicht. Het grootste voordeel hiervan is dat je direct weet met welk paard je te maken hebt en dat je zeker weet dat de informatie klopt. Ook zie je meteen de actuele leeftijd etc.
Volledige grote:
http://i53.tinypic.com/afbknk.png
Het is dus makkelijker om paarden te verkopen en kopen met deze paardenmarkt. En het is de bedoeling dat dit dan helemaal gratis wordt, dus niet dat je een credit moet betalen voor de verkoop.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook allemaal voor de spermamarkt.
Na een tijdje kan de paardenmarkt op het forum helemaal verdwijnen
Ik hoop dat dit allemaal mogelijk is en dat jullie nog aanvullingen hebben.
Aanvulligen:
Andere items dan geld kunnen aanbieden