Heeee! ik heb een paar probleempjes
Ik rijd op een manege, waar Kathinka, een Haflingermerrie van 11 jaartjes oud staat. Een echte lieverd, die graag knuffelt.
Alleen, enkele problemen.
* Ze wil niet aan teugel lopen. Ze is doodbraaf, gaat er niet vandoor, maar enkel als je ze aan teugel wilt krijgen, neemt ze het bit vast en wilt niet luiteren tot je het 'opgeeft' ofja, tot je even stopt. Nu, ik zit in een les waar je altijd aan teugel moet proberen te rijden (stap, draf, galop, links, rechts) Dus als ik haar niet aan teugel krijg, is de leraar wat 'boos' op me, dat ik niet genoeg moeite doe, bla bla bla, maar echt NIEMAND krijgt d'r aan teugel. Ik weet het, Haflingers zijn koppig, oke... Maar kan iemand helpen? Rij op een manege, kan met sporen rijden, maar zonder sporen is ze braver. Dus sperriem en bijteugels uitgesloten...
* Na de les zweet ze verschrikkelijk! ze is helemaal doorweekt, terwijl ze écht geen lange vacht heeft (geschoren, niet te kort, maar zoals zomerhaar-kort) Ik pak meestal wat proper, droog sto, maar hiermee krijg je d'r echt niet droog. Zweetmes/spons ook niet. Wassen is ook uitgesloten, ze is nl bang voor het lopende water dat uit de darm komt en ik ben maar alleen. Zweetdeken/deken kan ik niet opleggen, vertrek nl als ze proper is, na de les, weer naar huis. Als ik er een opleg, is de deken weg volgende keer en zie ik 'm niet meer terug. Ze wordt niet ziek van zo nat in de stal te staan, dat niet, maar iemand een oplossing?
Groetjes, Meeeee