Dit lijkt me juist erg leuk als baantje. De eigenaar van het asiel kan dan de paarden ''opslaan''. Hiervoor heeft deze wel stallen nodig, standaard krijgt hij er een paar honderd (?). Per AP komen daar nog eens 50 (?) bij. Als een paard naar zo'n asiel wordt gebracht kan die daar blijven staan tot de dood, of kan verkocht worden door de asielhouder. De asielhouder kan een prijs bepalen voor het paard of deze in de veiling zetten. Het geld dat het paard oplevert gaat dan natuurlijk niet naar de asielhouder, dit verdwijnt gewoon. 5 - 10% van de opbrengst van het paard + een bepaald aantal XP gaat wel naar de asielhouder. De asielhouder moet wel zorgen voor de gezondheid van het paard. De paarden moeten dus wel naar de dierenarts en hoefsmid worden gedaan. Wormen of kreupel betekend dat het paard niet verkocht mag worden. Zo blijft er wel evenveel werk voor de dierenarts en hoefsmid.
Ik twijfel alleen nog of er een minimum prijs voor de paarden moet worden ingesteld of dat de asielhouder die zelf mag bepalen. Ik denk eigenlijk dat de asielhouder wel een redelijk bedrag vraagt, omdat ze anders helemaal geen winst meer draaien.
Op deze manier kunnen er heel veel overbodige paarden buiten de stallen worden gezet, zonder dat het onrealistisch wordt.
Een paardenloterij, zoals Haffie noemt, vind ik namelijk wel erg onrealistisch. Paarden verdwijnen dan echt uit het spel, terwijl ze nog niet dood zijn. Verder lijkt het me wel een leuk idee ^^
Een andere oplossing voor het paardenprobleem kan zijn:
Meer mogelijkheden tot overlijden van een paard of minder fokmogelijkheden. De beperkingen in het fokken zijn al in een ander topic uitgewerkt (zie: ).
Het lijkt me namelijk meer dan logisch dat een paard ook kan overlijden aan wormen of kan sterven van de honger. Wat mij betreft mag een paard ook best eens uit het niets ziek worden. Ook een optie (maar dat lijkt me wel een beetje raar voor op een spel met paardenliefhebbers) kan zijn, om paarden te laten inslapen bij de dierenarts. Zo kun je je paarden tenminste kwijt als je ze niet gratis weg krijgt (want zelfs dat gaat echt een probleem worden straks).
Er zal nog heel wat gesleuteld moeten worden aan bovenstaande ideeën om ze echt werkend te krijgen, maar het lijken mij leuke beginnetjes