Hoi!
Ik heb een idee in verband met de schofthoogte en groei van de veulens op dit spel. Op dit moment vind ik ze nog niet echt optimaal, omdat veel veulens nog 20cm of meer groeien nadat ze 3 jaar zijn, terwijl dat in RL echt niet het geval is.
Ik heb me beziggehouden met even de gemiddelde groei van veulens op te zoeken op bepaalde leeftijden en ik heb geprobeerd dit passend te maken voor HT.
Het zou dus de bedoeling zijn dat het veulen op bepaalde leeftijden een bepaald percentage van zijn uiteindelijke hoogte behaald heeft. Om het toch een beetje onzeker te houden, kunnen er wel schommelingen in gestoken worden
Hier een lijstje van gemiddelde hoogtes: (percent van de uiteindelijke hoogte, tussen de leeftijden groeien de paarden natuurlijk steeds door, zodat ze geleidelijk aan de percentages bereiken)
pasgeboren: 60% (schommelingen: 55%-65%?)
6 maand: 80% (schommelingen: 78%-82%?)
1 jaar: 85% (schommelingen: 83%-87%?)
1 jaar 6 maand: 90% (schommelingen: 87%-92%?)
2 jaar: 95% (schommelingen: 93%-97%?)
2 jaar 6 maand: 96% (schommelingen: 95%-97%?)
3 jaar: 97% (schommelingen: 96%-98%?)
4-6 jaar: telkens 1% erbij per jaar en op 6 jaar dan 100% behaald
Dit komt ongeveer overeen met hoe het in het echt is, natuurlijk zijn de percentages niet altijd zo, maar ik heb ze ene beetje afgerond zodat ze gemakkelijk te gebruiken zijn
In RL kunnen paarden nog groeien na 6 jaar, maar de meeste paarden groeien dan niet meer of echt niet veel meer en het paste niet meer in mijn voorstelling, dus heb ik ze weggelaten
Wat vinden jullie ervan? Is het een beetje realistisch of zijn er nog aanpassingen nodig? Laat iets weten!
Groetjes fillyhorse