Hallo allemaal,
Ik zat eens na te denken over de attribuutpunten (AP) en ik kwam tot de conclusie dat het nu een beetje apart geregeld is...
Stel je voor:
Ruiter Piet is level 40.
Tot en met level 20 was hij instructie en hij heeft 20 AP's op zijn baan gezet. Ruiter Piet wou na level 20 toch maar hoefsmid worden en heeft ontslag genomen bij de instructie en is hoefsmid geworden. Nu is Ruiter Piet in level 40 en nog steeds hoefsmid.
Op hoefsmid staan nu ook 20 AP.
Dus, Ruiter Piet heeft 20 AP op Instructie staan (waar hij ontslag genomen heeft) en 20 AP op Hoefsmid (wat zijn huidige baan is).
Stel dat Ruiter Piet terug Instructie wil worden; dan kan dit maar dan is hij wel zijn AP's daarop kwijt (20 stuks).
Eigenlijk is dit, in mijn ogen krom geregeld, omdat AP's staan voor 'ervaring'. Nu is het zo dat je ervaring nooit verliest in RL??? Dus waarom hier wel? (met uitzondering van de credits reset).
Mijn voorstel is dus als volgt;
Attribuutpunten op een baantje waarbij je ontslag hebt genomen blijven staan*
(* uiteraard met uitzondering van het resetten van de attribuutpunten. Als je dit doet ben je ze overal ''kwijt'' en kan je ze dus gewoon geheel opnieuw inzetten, zoals het nu ook is).
Het voordeel hiervan is dat men AP's niet verliest als men per ongeluk ontslag neemt en daarnaast zou je zo ook makkelijker de 'Workaholic' titel kunnen halen doordat je er niet continue 25 credits tegen aan hoeft te gooien om je AP's te resetten (dit mag natuurlijk wel ).
En daarnaast vind ik het grote voordeel dat het realistischer is, want zoals ik al zei: In RL verlies je je ervaring ook niet.
Nou laat horen wat jullie ervan vinden. ^^