quote:
geschreven door FlashAnouk op 19:12:58 @ 19-02-2012
kunnen de paarden waar je op rijd wel aan de teugel lopen? Zijn ze niet te oud/te stram of zo? Dat zou nog een reden zijn waardoor het niet kan, dan ook gewoon niet doen.
Als ze het wel kunnen is het weer een heel ander verhaal. Zorg ervoor dat hij voorwaarts genoeg is, dat hij reageert op je been, rijd veel overgangen en let erop dat het paard niet voor jóuw denkt.
Aan de teugel rijden is niet trekken tot hij in de krul zit met zijn hoofd op zijn borst, ik hoop dat je dit ook begrijpt.
Aan de teugel is als het paard nageeflijk is en zijn hoofd een loodrechte lijn is.
Zelf doe ik eerst losrijden, dat betekend voor mij en mijn pony dat hij lang laag loopt in het begin, dus gewoon nageeflijk, en ik stel hem altijd even naar beide kanten toe zodat hij loslaat en gaat kauwen op het bit. Als je paard het bit blijft vasthouden krijg je hem niet aan de teugel, dan wordt het net touwtje trekken, alleen kan jij het nooit winnen van je paard.
Ik geloof dat alles nu wel een beetje door elkaar staat, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Misschien hebben andere mensen hier nog commentaar op? Dit is hoe ik het doe, en hoe het mij geleerd werd.
alle paarden waar wij op rijden kunnen aan de teugel rijden
voorwaats rijden en overgangen doe ik en ik voel ook wel dat dat beter gaat
maar wat moet je eigenlijk doen als hij niet goed reageert op je buiten -of binnen been moet je dan een tik met de zweep geven of wat
en wat bedoel je met het paard dat voor je denkt
we moeten ook altijd losrijden maar als ik dan de teugel voorzichtig begin vast te nemen doen ze meestal direct gewoon hun hoofd omhoog en blijven ze niet ontspannen
ik heb denk ik wel veel aan je uitleg bedankt