@boven me
Een slofteugel is alles behalve een hulpteugel om je balans en zit te vinden.... Je moet hier niet aan gaan hangen, net zoals bij standaard teugels. Wat kan dit dan helpen aan je balans en aan je zit? Juist, niks .... Tenzij je eraan gaat hangen, maar dan gebruik je een slofteugel ronduit FOUT!!!!!!!!!!!
En over die sporen, heeft niks te maken hoe zwaar of hoe groot je knol is, maar ook een kwestie van opvoeding e.d.
Je kan ze zelf lui maken, maar ook actief rijden, daar zit een gróót verschil in, die je misschien nog moet leren voor je überhaupt aan sporen denkt. Ik vind sporen namelijk geen middel om je paard voorwaarts te rijden.
Een discussie zoals deze, blijft toch altijd wel bestaan en iedereen is het met je eens.
Deze meiden krijgen alles van papa en mama in hun handjes geschoven, ultradure paarden, ultraduur tuig .... Als het paard niet doet zoals de perfectie, krijgen ze direct straf. Terwijl dit over het algemeen paarden zijn met flinke bloedlijnen en die het met training echt wel kunnen, maar vaak ligt het aan de ruiter...
Een voorbeeld hier van zijn springwedstrijden, waar het paard weigert ... Hij krijgt me slagen, echt ziek dat de jury dit ook blind accepteert overigens . Na de wedstrijd krijgen ze er ook nog eens flink van langs en gaan de meiden janken tegen papa. Ik had echt de neiging zo'n kind te rammen met een zweep en door haar keel te douwen dat het over het algemeen nooit de schuld is van een paard bij springen, maar van de ruiter .... Helaas krijg je dat deze verwende snollen niet aan hun hoofd gepraat
Er zijn zó veel kanten van de paardensport ...
Er zijn pennymeisjes die het helemaal zielig vinden als je al aan sporen of een scherper bit denkt. Ze flippen hem altijd helemaal tegen mij uit omdat ik daarmee rijd ... En zulke kinderen krijgen echt een grote smoel van mij want ik weet hoe ik met dit spul moet omgaan en heb respect voor het paard, mits zij dit ook voor mij hebben.
Er is nu ook zo'n vrouw op FaceBook actief die haar paard zo hard mogelijk slaat met de zweep. Als je je paard niet keihard slaat met een zweep rijd je niet goed en kan je geen paard onder controle houden.
Alle foto's op haar Facebook staan vol met duidelijke beelden dat zij haar paard keihard slaat of op het punt staat om te slaan.
Weet je, het boeit mij niet als iemand zo denkt... Wat ik het ergste vind... Mensen gaan op haar foto's reageren ''Great job'', ''Good riding'', ''Cool''. WALGELIJK!!!!!!!!
Quotes van reacties:
''wonderful ! Do you always ride with a whip ?
3 december 2011 om 5:54''
'' absolutely gorgeous...love your control of horse
3 december 2011 om 5:51''
''wow...superb..ridding..coollll
16 september 2010 om 11:58''
''good riding
14 januari 2012 om 7:02''
En dit soort dingen zegt ze zelf ...
''he does bleed sometime when i kick him too hard on some given day, but you could see him soaked in foam most of the time due to extensive hard riding''
''AB yes hard riding means whipping and kicking the horse very hard (with spurs) i am very demanding when it comes to riding a stallion.''
'' I have been riding since my childhood and have been a aggressive rider and never allow my stallions to settle for anything. I enjoy to whip them hard and kick really hard and see them to suffer my my pleasure.''
Mensen zoals zij moeten verbannen worden van de wereld en dit is NIET vergelijkbaar als die rijke tutjes waar jij het hier over hebt!