quote:
geschreven door Tears op 09:37:41 @ 06-05-2013
...
Het zou beter zijn om, net zo als op HPS, een maximum aantal RPG's neer te zetten. Zo kan alles makkelijker gecontroleerd worden, wordt het buitensluiten minder omdat mensen meer hun best doen om er tussen te komen en is er weer overzicht tussen de RPG's.
Voor zover ik weet is er op HPS geen maximum hoor. Je moet je idee voor een nieuw rollenspel voorleggen aan een moderator, waarna het in het team gegooid wordt of er toestemming voor gegeven wordt. Hierdoor blijft het aantal rollenspellen dus beperkt, maar het is niet dat er 'nu vijf rollenspellen zijn, dus er mogen er geen nieuwe meer bij'.
Er zijn daar gewoon veel meer omvattende topics: onwijs veel topics hier zou je bijvoorbeeld kunnen samenvatten in Speel Een Mens of Speel Een Manegepaard. Nadeel hiervan is wel weer dat je doorgaans minder details hebt en het zo lastiger is om met een grotere groep mensen te RP'en. Meestal blijf je dan steken op twee. Ik denk dus dat het buitensluiten zo juist eerder meer wordt, dan minder.
Mensen die met elkaar willen RP'en verzinnen hun eigen scenario, zodat eigenlijk al deze topics in een worden gevoegd, met alleen onderlinge afspraken.
Ontopic: ik snap het probleem wel, maar zie niet echt in hoe je hier echt over wilt struikelen. Het is inderdaad niet te doen om overal aan mee te doen en dan ook nog tien personages per persoon per rollenspel te mogen hebben, maar dat is je eigen keuze. Soms heb ik wel het idee dat het grote aantal topics afbreuk doet aan de manier waarop men RP't, gewoon doordat personages 'hup hup' aangemaakt worden, terwijl rollenspellen juist interessanter worden naarmate je echt in de huid van je personage kunt kruipen. Dat wordt natuurlijk wel erg lastig als je met tien personages van de ene naar de andere moet springen, dat komt de diepgang namelijk niet echt ten goede haha. Sommige rollenspelen lenen zich hier echter wel beter voor dan andere, maar dan nogmaals: het is je eigen keuze aan welke je deelneemt en aan welke niet.
Persoonlijk kan ik me er verder niet druk om maken. Originele, boeiende rollenspellen zullen uiteindelijk toch wel overblijven als de eindeloze kopieën alweer doodbloeden. Als je zo doorgaat kan je jezelf wel overal aan irriteren in het leven, maar dat maakt het er echt niet makkelijker op.