quote:
geschreven door Fleur1996 op 13:12:46 @ 31-05-2013
Met mijn iPhone (iPhone 5) heb ik hier ook last van. De chat hangt de hele tijd voor het spel, chatten en spelen tegelijk wordt hierdoor gewoon onmogelijk.
Dat is een ander probleem Fleur,
In principe zou het mogelijk moeten zijn om uit te zoomen en zo de hele console te zien, In feite dus iets in de mobile browser op de telefoon.
Waar jij op doelt heeft te maken met de dubbele laag in het spel waarop de console zit.
In feite kijk je dus door de laag van de console heen naar het spel.
Dat betekend dat hoe groot de pagina van het spel is, geen invloed heeft op waar de console op je scherm staat, wat dus praktisch gezien inhoud dat de console altijd in de rechter bovenhoek van je scherm staat, ook als je naar beneden (of naar links op rechts) scrolt op de spel-pagina.
Dat is een beetje vervelend als je een klein schermpje hebt, aangezien de console dan alle plek inneemt, dat los je alleen op door uit te zoomen, alleen kun je dan de console niet meer lezen, dus dat is een beetje onpraktisch.
(Overigens is het niet kunnen scrollen op de spel-pagina met mobiele browsers weer een ander probleem,
De programmeurs hebben gewoon de regels voor scrollen gevolgd in het opzetten van de webpagina's alleen passen de mobiele browsers die niet toe.)
Nu vraag je je misschien af waarom de console dan geen vaste plek in de webpagina van het spel heeft, nouja daar hebben de heren vast een boel goede redenen voor die ik niet allemaal weet, maar ik kan je wel wat vertellen waarvan ik denk dat meespeelt.
Nu staat het laden van het spel los van dat van de console, wat voordelen heeft 2 kanten op,
De console loopt niet continu vast of is leeg elke keer als je naar een andere pagina op het spel gaat.
En andersom is de werking van het spel niet afhankelijk van of de console het wel of niet doet.(persoonlijk zou ik niet willen dat het spel zich net zo instabiel gedraagt als de console soms).
De heren hebben een oplossing ingebouwd (dat linkje waarop je kunt klikken om zonder spel te spelen) in het geval dat de website ziet dat je een Iphone/Ipod hebt.
Ook als dat linkje buiten je scherm valt, of je het helemaal niet krijgt kun je zonder console spelen met wat trucs.
In elk geval heb je de keuze of je wil chatten of wil spelen
Ei teek joe in de meeling