Tis vrij lastig om zo te zeggen, aangezien ik niet kan zien wat er precies gebeurd.
Ik vermoed dat je minder steun op je beugels houd als je doorzit of gallopeert, en dat daardoor je voeten de kans hebben verder in je beugels te kruipen.
Wat ik zou proberen is je beugels een fractie korter, en dan je voor te stellen dat er een stroom zand uit je hiel naar de grond stroomt.
Dat klinkt misschien een beetje gek, maar het is een ontspannen manier van zorgen dat je je hak niet optrekt, want als je denkt hakken laag word het gespannen, krijg je onrustige benen, of zelfs kramp/pijn in je enkels ervan.
Op deze manier houd je een klein beetje meer druk op de beugels waardoor ze niet meer verschuiven onder je voet.
Eigenlijk komt het dus neer op ook tijdens het doorzitten of galloperen je been lang maken/houden.
Nogmaals, vanaf hier kan ik niet zien wat er gebeurd, daarom is het altijd beter om iemand die kan kijken wat er precies gebeurd, en wat voor uitwerking aanwijzingen hebben, een keer te laten kijken als je rijd
.
Ei teek joe in de meeling