Hallo allemaal! In dit topic lees je het vervolg van het frontpage artikel. Dit artikel is hier te vinden: Klik!
Fotografie heb ik altijd leuk gevonden, dit evenement was een uitgelezen kans om nog wat te oefenen. Misschien leuk voor de fotografen onder ons, ik fotografeer met een Nikon D3100 in combinatie met een Nikkor 70-200mm f/2.8. Voor mij was het de eerste keer op het hippisch centrum, ik had dan ook geen idee wat ik kon verwachten. Eenmaal aangekomen stond het parkeerterrein stampvol met auto's, het had gigantisch geregend en de parkeerplaats, toepasselijk een weiland, stond half onder water. In het midden liep een zandpad dat inmiddels eerder een blubberpad was geworden. Met enige twijfel ging ik dan, met de
Toyota Aygo off-road door de modder. Met mijn moeders stem galmend door mijn hoofd dat ik er rekening mee moest houden dat er niet zulke fantastische banden onder zitten. Eens moet de eerste keer zijn toch? Het autootje vond het niet zo leuk en slipte alle kanten op. Maar na een plekje gevonden te hebben op het droge, stapte ik uit en kon ik het terrein makkelijk vinden. Terwijl ik het terrein op liep brak er al gelijk een paard los. Er renden zeker 10 man achteraan. Gelukkig hadden ze hem snel weer te pakken.
Vrijwel direct kwam ik aan bij de hoofdpiste. Hierna zocht ik mijn weg richting de tribune. Als je niet weet hoe je op de tribune moet komen kan het nog best wel een raadsel zijn, gelukkig hadden mijn blonde plukken hun dag niet en vond ik de ingang vrij snel. Ik kon een mooi plekje op de derde rij scoren. Voor mij het perfecte plekje om foto's te maken. Ik laat jullie graag enkele foto's zien.
Als eerste keek ik naar de merriekeuring 4 tot 7 jarige keur- en elitemerries dressuur. De kampioen van deze categorie is Grace-Subtilia (Chippendale x Sandro Hit) geworden. Op het moment zaten we midden in een stortbui.
Hierna was de merriekeuring voor 3-jarige Gelderse paarden. Ik vond het indrukwekkend om te zien hoe temperamentvol deze paarden kunnen lopen. Bij Gelderse paarden denk ik aan rustige tuighobbels. Deze paarden hebben mij het tegendeel bewezen!
Op bovenstaande foto zie je hoe gaaf dit eruit ziet.
De foto hierboven is de kampioen in deze categorie. Bekroond met het kampioenlint en deken, welke inmiddels al af was gedaan.
Hierna volgde na een pauze van maar liefst een uur de equimax veulenbokaal voor springveulens. Na de springveulens werd de fokker van het jaar voor dressuur bekend gemaakt. Dit is Leunus van Lieren geworden! Een viertal van zijn fokproducten kwamen de ring in, stuk voor stuk prachtige verschijningen.
Het kan niet altijd goed gaan, zo bleek ook hier. De bloembakken waren ineens heeel spannend. Gelukkig wist de ruiter dit netjes op te lossen.
Alle vier op een rij. Geweldig om te zien!
Leunus werd hierna rondgereden in een tweespan, als het ware een ere ronde!
Als laatste heb ik naar de veulenkeuring gekeken voor dressuurveulens. Hieronder nog enkele foto's van dressuur en springveulens gemengd.
Hierna ben ik naar huis gegaan, ik wilde de file een beetje voor zijn. Daarnaast moest ik ook weer op bijtijds terug zijn om hier alle hongerige paardjes op tijd van eten te voorzien. Ik baande me een weg van de tribune af en zocht de auto weer op. Het hele parkeerterrein was nog blubberiger dan bij aankomst. Gelukkig was er een mogelijkheid om over het gras terug te rijden. Onderweg naar huis luisterde ik via de bluetooth set nog wat harde muziek. Zo beëindigde ik deze leuke en onverwachte dag.
I'm perfectly incomplete - I'm still working on my masterpiece ♥