Precies!
OK ik heb wellicht een vreemd idee maar aan de andere kant is dit misschien wel wat? Of eventueel een basis stap voor een eventueel nieuw plan.
Western Rassen
Deze rassen zijn nog niet op HT en naast de QH veelgebruikt voor verschillende takken western.
- Argentijnse Criollo
- American Paint Horse
- Australian Stock Horse
- Florida Cracker Horse
- Banker Pony
- Morab
- Quarab
- The American pony
Nieuwe opzet
Momenteel gaan Stamboomloze nooit dood wat ervoor zorgt dat er paarden met 300, 400 of 500+ SID in het spel zijn. Super leuk natuurlijk maar officieel was dit nooit het idee toen HT begon. Stamboomloze zouden op den duur vervangen worden en plaats maken voor een nieuwe generatie.
Wat als we dit aanhouden voor de nieuwe rassen en ze met een twist in het spel brengen.
Als je 'westerpaarden' kan winnen met normale westernwedstrijden zou dit betekenen dat er meer random gewonnen kan worden. Stel je geeft de paarden die via wedstrijden in het spel komen een random aantal SIW zou dit betekenen dat er paarden met bijvoorbeeld 20 SIW komen en met bijvoorbeeld 40. ( Zit uiteraard een max op! )
Stel je voor: de veulens krijgen het aantal SIW van de moeder en vader gedeeld door 2. ( Dus 40 en 20 is 60...dus 30 SIW voor het veulen )
Op die manier zou je een leuke SIW opstart kunnen hebben. MAAR nu kom het: De gewonnen westernpaarden sterven op de leeftijd van 24/25 jaar.
Ik zie nu half HT neervallen en naar de koffie grijpen maar ergens is dit een leuke twist.
- De gewonnen paarden hebben X aantal SIW en sterven op 24/25 jaar.
- Hun nakomelingen sterven ook op de leeftijd van 24/25.
Op deze manier kan je alsnog de SIW verhogen door te trainen van generatie op generatie. Mensen die de paarden dus veel SIW trainen zullen ook hogere veulens krijgen generatie op generatie.
Dus stel je voor je wint een merrie met 20 SIW en een Hengst met 15 SIW en je traint ze naar 25 en 20 krijgen de veulens een SIW van 20. Et cetera.
Misschien kan het zelfs zo worden ingevoerd dat deze gewonnen paarden niet Stamboomloos zijn maar bijvoorbeeld een andere kleur naam voor 'westernpaard'.
Wellicht kan Bernardo het zelfs zo instellen dat je met een meerdere hoeveelheid SIW westernpaard mee kan doen aan een hogere wedstrijd met betere prijzen. ( Zie: Stamboomloos paard, leuke items, etc)
--
1. Geeft een hele hoop uitdaging.
2. Brengt mensen naar elkaar om samen te werken en zo hoog mogelijk SIW te bereiken.
3. Hierdoor draait niet alles meer om honderden SID klikken maar zit er een leuke twist aan.
4. Stamboomloze zijn een echte beloning. ( Wellicht bepaalde rassen op een hoger SIW level )
5. Omdat het om grotere wedstijden zou gaan is het wellicht voor Bernardo gelijk een opstap om leuke prijzen uit te delen aan mensen die actie spelen en dus goed scoren. ( Zie: SIW item, Prestige tuig...et cetera. )
Dit gooit het originele westernplan wellicht totaal om maar ik wilde dit idee toch delen. Ik zelf zou het echt tof vinden zou het niet alleen eindeloos klikken worden voor een groene knol. Wellicht kan een nieuwe uitdaging een hoop dingen een boost geven!