Beste medespelers,
Jammer dat ik dit topic moet openen terwijl dit eigenlijk vanuit het SM team of Bernardo zou moeten gebeuren. Helaas komt er geen reactie meer en na +/- 2 weken wachten ben ik het eerlijk gezegd een beetje zat dat wij als spelers gewoon niets horen betreft de reacties van het beheer over zaken die ons allemaal aangaan.
Ik zal er maar gelijk bijzetten dat ik graag pleit voor een actief SM team dat daadwerkelijk eerlijk is naar de spelers toe wanneer zij informatie krijgen van het beheer over dingen zoals o.a. de regels - iets dat gewoon niet gebeurd. Ook zou het fijn zijn op z'n minst wat actieve mensen in deze rol te hebben die ook echt online komen / reactie geven en terug communiceren naar leden, helemaal wanneer ze dingen horen van Bernardo zelf betreft ons spel.
Dubbelaccounts & doorsluizen van SBL
Het is geen nieuw iets dat er tijdens de acties opeens een hoop extra accounts aan worden gemaakt. Helaas is dit al enkele jaren zo maar blijkbaar is dat vanaf nu allemaal prima want Bernardo heeft aan het SM team laten weten hier niets aan te doen & geeft ook aan dat het team er maar niets aan moet doen.
Het SM team wist al van meerdere gevallen af waarbij spelers een dubbel hebben ingezet tijdens de laatste actie, dit was ook al door meerdere mensen gerapporteerd bij het team waarna zij dus met Bernardo contact hebben gezocht. Vervolgens kwam de aap uit de mouw en zegt Bernardo dus zelf dat er niets aan gedaan hoeft (of moet) worden.
Nu hebben we dus de regel dat je maar één account mag hebben maar dat komt nu dus samen met de 'klikbot' regel; Het mag niet, maar er gebeurd niets mee. Dus puntje bij paaltje is het je eigen risico gebruik je het & doet Bernardo er wat aan - dit is nu dus met dubbelaccounts ook het ding geworden. Het team mag er dus niets (meer) aan doen dus alleen Bernardo zal nu bans uit gaan delen voor klikbots/dubbels/doorsluizen, en wij weten allemaal dat Bernardo naast het aanzetten van de acties nooit actief is.
Ik heb deze dingen uit mijn gesprek met het SM team gehaald dan kan ieder lid hier zelf zien hoe de zaken ervoor staan. Er is zelf gezegd dat het mijn eigen keuze zou zijn of ik eerlijk wilde spelen of niet dus dat geeft wel aan hoe slecht de zaken er eigenlijk voor staan.
En nee, ik heb geen dubbelaccount en heb naar aanleiding van de SM haar reactie ook géén account extra aangemaakt, ik ben er namelijk op tegen.
Dit had gewoon eerlijk gecommuniceerd moeten worden door het SM team op het moment dat Bernardo het aangaf. Er is gekozen dit niet te doen dus dat is een naaistreek naar de mensen die netjes met 1 account hebben gespeeld. Als Bernardo het niet meer boeit dat mensen dubbelaccounts aan gaan maken kan net zo goed iedereen dubbels aan gaan maken voor extra geld, eclipse en Stamboomloze kans tijdens de acties?
Zoals je kan zien in één van de screenshots is er gezegd dat tegengeluid van de spelers wellicht een goed idee was. Aangezien ik nu al bijna 2 weken wacht op een reactie van het team & deze er gewoon niet komt geef ik hierbij mijn persoonlijke tegengeluid aan naar Bernardo/het team. Als je de dubbelaccount regel schrapt kan je net zo goed helemaal geen regels meer in de hand nemen.
Ik zou graag van Bernardo zelf een keer een reactie willen wat nu wel/niet ok is want het wordt echt steeds gekker hier met dingen die stiekem worden aangepast en niet meer geldig zijn.
[Er is al contact gezocht met Bernardo betreft deze kwestie met op heden nog altijd geen reactie terug dus vandaar dit tegengeluid zoals in de PB stond.]
Groetjes,
ShetlanderFan.