quote:
geschreven door Galupy op 12:26:28 @ 09-11-2010
Een vaste prijs voor hooi is een goed idee.
Of in ieder geval een bodemprijs. Net als het dekgeld bij hps, dat ook een minimaal bedrag heeft. En dan kun je vanaf dat bedrag je prijs verhogen als er meer vraag naar is. Je moet nog wel kunnen blijven handelen, lijkt me.
Ik keek even naar de andere opleidingen, een hoefsmid krijgt 25 euro per keer. En iemand die lesgeeft 15 per keer, tenzij je er punten opzet, maar als je dat doet, dan lest niemand meer bij je.
Dus eigenlijk klopt dat ook niet.
De opleiding voor hoefsmid kost minder, maar je verdient meer dan een instructeur. Je krijgt als instructeur 150 xp (volgens mij, want ik weet het niet eens zeker, want ik heb bijna nooit klanten ;) )
En de opleiding landbouwer kost inderdaad 25.000 euro.
Dan moet je daar ook iets voor terugkrijgen... maar de andere baantjes toch ook?
En worden er ook gratis lessen weggegeven? Of gratis hoeven bekappen?
Of gratis behandelingen bij de dierenarts? Nee!
Maar zo juist vertelde een speler me dat hij laatst 8 balen hooi had gewonnen met een wedstrijd.
Het is al erg genoeg dat je de hele dag moet bedelen om klanten maar dat er dan ook nog hooibalen als prijs worden weggegeven daar begrijp ik echt helemaal niks van.
Geen wonder dat de landbouwers steeds moeilijker hun hooi kwijt raken.
Bovendien is de prijs al lager dan 50 want het is 8 balen voor 350, dus dan betaal je nog maar 43,75 per baal.