quote:
geschreven door monique1983 op 13:42:24 @ 10-12-2010
Puntentelling
De puntentelling bij de hogere klasses wordt alleen nog maar uitgedrukt in procenten en niet meer in punten. Tussen de 60 en 65 procent heb je een winstpunt. Bij 65 tot 70 procent heb je twee winstpunten en rijd je meer dan 70 procent, dan heb je drie winstpunten. Een verliespunt krijg je als je minder dan 50 procent bij elkaar reed. Een kür op muziek staat gelijk aan de klasse waarin de combinatie start. Het aantal behaalde winst- of verliespunten telt niet mee voor de promotie- of degradatieregeling.
dan zou het opizich zowiezo al niet klopen meer want de hogere klasse zijn in % geteld
Op de site van de KNHS staat een artikel uit 2007 met nog wel scores:
http://www.paardensport.nl/News.asp?ID=7487&PCatID=151&CatID=&men=07
Dus of we nu procenten of punten hanteren, doet er niet zo veel toe.
De kans op winstpunten wel.
Ben het er mee eens dat het met RL overeen moet komen kwa puntentelling, maar er mag best wel een iets grotere kans op WP's zijn in de klasses vanaf Z1 tot en met Grand Prix
Het is ook lastig te accepteren nu, omdat het voorheen voor die groep (Z1 en hoger) dus wél gemakkelijk(er) ging.. en het nu ineens moeilijker is.
Ik merk met mijn paarden in de klasses B t/m M2 ook al dat het een stuk lastiger is sinds de aanpassing en ben dan ook blij met 1 wp.
Geen WP in level 40 met een goed getraind paard, lijkt me dan dus ook niet reeel. 3 WP lijkt me overigens ook niet reeël.
Maar gewoon 1 WP en af en toe is kans op 2 is oké. En hoemeer levels jij verder komt, hoemeer paarden je hebt getraind, hoemeer veulens je naar de top hebt gereden etc. etc. dan ook een kleine kans op 3.