Goed, ik zal opnieuw onderbouwen waarom de reacties van Titi85 en Annne offtopic zijn.
Wij kennen het raten:
quote:
+2 Informatief Deze is welverdiend als de plaatser van een reactie/topic/post nieuwe informatie aandraagt, nieuw inzicht op het onderwerp brengt of soortgelijke.
+1 Ontopic Van toepassing als de plaatser van een reactie/topic/post plaatst die inhaakt op het onderwerp.
0 Offtopic/niet relevant Van toepassing als de plaatser van een reactie/topic/post slechts reageert met enkele woorden en eigenlijk niet ingaat op het onderwerp. Ook van toepassing als iemand wel een deftig stukje tekst typt, maar het niet relevant is en dus offtopic.
-1 Ongewenst Gerechtvaardigd als de plaatser van een reactie/topic/post slechts een smilie plaatst of dingen als ''Hahaha'', of ''Klopt'', of ''Mee eens''. Zulke reacties dragen niets bij en zijn alleen een poging om Equi en/of posts te verdienen.
Een reactie is pas ontopic als je inhaakt op het onderwerp, maar je moet hier dus wel op in gaan!
Een reactie is offtopic als een poster reageert met enkele woorden en er eigenlijk niet op in gaat.
Terug koppelend naar de reacties die zijn gegeven:
quote:
geschreven door Titi85 op 14:39:50 @ 04-12-2014
Dat vind ik wel een goed idee van iiMeowz
Komt overeen met de woorden 'mee eens'. Maar waarom dan? Dit wordt niet omschreven. Was dit wel omschreven, had het een ontopic rating gehad. Echter is dit niet omschreven dus is de rating offtopic.
quote:
geschreven door Annne op 20:46:15 @ 04-12-2014
Lijkt me en prima en leuk idee !
Hetzelfde geld voor deze reactie. Waarom dan?
Ik zou ook bij elk idee 'Een leuk idee' kunnen zetten, maar zolang ik dit niet onderbouw draagt de reactie niets bij aan het topic. Dus betekend dit dat het offtopic is.
Als je terug bladert in dit topic over foute moderaties, zijn hier jaren terug al vaker discussies over geweest en is toen de uitkomst gekomen dat als je het eens bent met een idee, of je iets goed vindt, je dit ook moet onderbouwen. Dan pas is je reactie ontopic. Anders voegt het niets toe en is het dus offtopic.
Informatief raten gebeurd bijna niet aangezien je dan daadwerkelijk echt goede nieuwe informatie moet geven.
Over het foutief raten. Dit gebeurd om de rate uiteindelijk op de juiste plek te krijgen. Dus door inderdaad een aantal keer ongewenst te raten, word de rate offtopic.
Edit: Stom, heb de reactie van Keri over het hoofd gezien. Anyway, dit is wel de onderbouwing voor het raten op de posts die ik aanhaalde.
Daarnaast denk ik via bovenstaand principe dat Annne's reactie in het Lanzarote topic offtopic is. De reactie voegt vrij weinig toe eigenlijk en dan kom je op hetzelfde principe als bovenstaand.