quote:
geschreven door Ikbenik8 op 15:18:50 @ 29-04-2012
Het valt me wel vaker op dat in een vragentopic wanneer iemand een vraag beantwoord heeft en de TS aangeeft dat dit het juiste antwoord is en hiervoor bedankt dat die reactie van de TS dan offtopic wordt gerate. Echter heeft dit naar mijn mening een hele grote toegevoegde waarde aan het topic. Zo weet je als persoon die een antwoord heeft gegeven dat je de ander geholpen hebt. De rest weet dat ze niet meer hoeven reageren omdat het probleem al verholpen is en de spelers met de zelfde vraag weten dat dit antwoord juist is. Ik vind dus dat daar een dank best ontopic gerate mag worden.
Zie bijvoorbeeld:
Onbekend topic!
Als de TS niet gereageerd had dat haar probleem verholpen was zou ik niet weten of ik haar goed geholpen had, andere spelers zouden andere(foutieve)opties kunnen geven en andere vragers zouden niet zeker weten of het antwoord wel het antwoord is waar ze naar zoeken.
Het verschil zit hem hierin:
+1 Ontopic Van toepassing als de plaatser van een reactie/topic/post plaatst die inhaakt op het onderwerp.
0 Offtopic/niet relevant Van toepassing als de plaatser van een reactie/topic/post slechts reageert met enkele woorden en eigenlijk niet ingaat op het onderwerp. Ook van toepassing als iemand wel een deftig stukje tekst typt, maar het niet relevant is en dus offtopic.
Een antwoord als bedankt oid. is voor jou handig als bevestiging, maar het haakt niet zo zeer in op het onderwerp. Echter wordt enkel het antwoord bevestigd.
Omdat er dus niet direct in gegaan wordt op het onderwerp zijn deze posts dus
offtopic.