Ik wil even mijn mening geven over dit ...
Wij hadden het er net over en vonden toch ook eigenlijk wel dat het tijd werd voor iets in de trant van een BPH.
Alleen .. De BPH moet op geen enkele mogelijkheid winstgevend kunnen zijn. Eventueel krijg je zelfs
GEEN geld of maar €500 als je je paard daar naar toe stuurt. Waarom? Zo voorkom je in grote lijnen het BPH-fokken, omdat BPH fokken niet winstgevend is, maar alleen verlies geeft.
De BPH zal op deze manier een nood-hulp zijn voor als iemand echt in de knel zit, of zoals nu, het aantallen paarden gewoon te hoog word...
Er moet wel echt iets komen, zelfs IF merries krijg ik niet voor voor een normale prijs verkocht. Denk dan zéker aan de IF hengsten (Inteelt vrij, ja!) die met VERLIES de deur uit gaan ...
Op deze manier is het fokken niet meer uitdagend en word het spel minder leuk. Geld verdienen word op deze manier ook lastiger (Meeste mensen halen het grootste deel toch echt uit het fokken)... Ik ben van mening dat als het zo blijft staan, het spel uiteindelijk ... ''Kapot'' gaat.
De reden ''Paarden gaan van zelf dood dit lost zich vanzelf op'' vind ik nogal slecht ...
Het oudste paard (Op beginnerspaarden na) is zo'n 15 jaar. Verwacht dus maar dat het nog minimaal 9 maanden duurt voordat die paarden zo'n beetje de pan uit gaan. In 9 maanden zal dit fokprobleem wel een stuk groter zijn dan nu, daar durf ik een wedje op te leggen.
Er komen steeds meer mensen, iedereen wil fokken .... Tja, op een gegeven moment kan het niet meer ...
Beheer, ik weet dat het uiteindelijk aan jullie is, maar ik ken wel mensen die (neigen om) te stoppen, omdat het gewoon niks meer aan is qua fokken