Haai,,
Ben er wel benieuwd naar,
Zelf doe ik mee met minidraverij,, met shetlanders,
Vindt dit heel leuk maar ik wil er niet verder mee met de ''grote'' paarden
En jullie??
Mij lijkt het heel gaaf om te doen, maar bij ons in de buurt is het niet mogelijk. Ik woon wel bij een renstal, maar geloof niet dat ze daar stalhulpen oid zoeken.
ikzelf heb 2 dravers
een zwarte ruin van 4 jr , en wordt zeker 1m80
en een merrie van 1m75
die zelf nog van haar 1,5 jr tot 8 jr in draverijen mee heeft gedaan
ze is nu 12 jr , maar de pit zit er nog is of als je veel draaft op straat
ikzelf heb 2 dravers
een zwarte ruin van 4 jr , en wordt zeker 1m80 :}
en een merrie van 1m75
die zelf nog van haar 1,5 jr tot 8 jr in draverijen mee heeft gedaan
ze is nu 12 jr , maar de pit zit er nog is of als je veel draaft op straat
Dan heb je wel erg grote dravers.
Van welke afstammeling komen ze?
Mijn draver is 1.70 en dat is al groot voor een merrie
Wij hebben een ex-draver op de manege, zit heel raar. Hij had ook op de manege leren galoperen dus hij zit ook apart in de galop.
Hij heet Jasper en staat op Manege de Stap in de mortel...
Ik heb 7 jaar op een draversstal gewerkt. Deed daar alles. Helaas daar door omstandigheden (verhuizing) moeten stoppen maar ga nog steeds regelmatig als het maar een beetje uitkomt naar de koers.
Onderlaatst met de korte baan in Nootdorp weer een lekker dagje meegeholpen en weer bezig geweest.
Tis heerlijk om 's ochtends vroeg in de kou achter een paardje te zitten en je aan de zijkanten de warme adem uit de neusgaten ziet komen terwijl de zon langzaam opkomt... *zucht, misschien maar een keer naar m'n oude stalletje gaan en een paardje uitrijden*
wil ik wel een keer doen op zo'n renbaan maar heb geen draver ook nog geen gereden vind het best wel jammer. O wacht heb wel een keer een draver verzorgt. deze scheen wel beleerd te zijn maar dat beest was brood mager dus toen heb ik niet gereden wel gelongeerd
Ik heb 7 jaar op een draversstal gewerkt. Deed daar alles. Helaas daar door omstandigheden (verhuizing) moeten stoppen maar ga nog steeds regelmatig als het maar een beetje uitkomt naar de koers.
Onderlaatst met de korte baan in Nootdorp weer een lekker dagje meegeholpen en weer bezig geweest.
Tis heerlijk om 's ochtends vroeg in de kou achter een paardje te zitten en je aan de zijkanten de warme adem uit de neusgaten ziet komen terwijl de zon langzaam opkomt... *zucht, misschien maar een keer naar m'n oude stalletje gaan en een paardje uitrijden*
Ik doe niks op de draf en renbaan.
Maar mijn pony (officieel paard, 1.60m ongeveer) is een oud hard draver.
Soms laat ik die in de sneeuw voor de slee lekker draven,
vaak een lekker draverij tempo, maar dan val ik.
Verder lijkt t me eiggelijk niet zo leuk om tegen die kont te kijken bij een wedstrijd etc
Wij hebben bij ons in het dorp altijd ´Boerendraverijen´
daar komen natuurlijk boerenpaarden, en officiele dravers.
ik doe zelf mee, natuurlijk gewoon voor de lol met mijn merrie.
Is zeker ook leuk om naar de echte dravers te kijken.