quote:
geschreven door Bernardo op 10:04:37 @ 16-02-2018
Jaja, heb even bijgelezen
Ehm loting van een setje ligt dus het meest voor de hand denk ik. Dan even kijken wat nou de beste manier is om dat te doen. Misschien zelfs elk uur tussen 8.00 en 22.00 uur kans op een loting. Kijken naar activiteit ed. en uiteraard maximaal één setje per gebruiker.
Zou dit nog kunnen gebeuren? Ik ben alweer bezig aan mijn 2e ruiter om een Belgisch Trekpaard te winnen. Gelukkig heb ik sinds 2010 al Kwakjes weten te bemachtigen dus een merrie zou heel goed uitkomen.
Ook is de wedstrijd waarin mijn SBL Hengsten stonden ingeschreven nog altijd niet afgelopen. Heb die meldingen nooit gehad. Het gaat hier om Normandische Cob en Muraközi, Dartmoor zou ook eventueel nog kunnen maar daar heb ik minder op gelet.
Sowieso ben ik van mening dat ook de rassen die krap zitten wel wat extra Stamboomlozen kunnen gebruiken. Zelf ben ik nu sinds 2,5 maand weer actief aan het klikken en heb ik na ruim 5,5 jaar actief Ras te hebben gereden eindelijk een Shetlander Merrie weten te winnen. Ik rijd nu elke dag wel een raswedstrijd ergens maar met 1 paard schiet dat niet echt op.
Normaal gesproken waren er per ras minstens 5 Stamboomloze actief in het begin. Omdat 2 setjes niet genoeg was om te fokken zijn er toen 148 Hengsten verloot. Het lijkt me dus verstandig gewoon uit te gaan van een lastig te fokken ras als er minder dan 5 Stamboomloze actief zijn, of de verhouding gewoon niet klopt tussen de geslachten.
EDIT: Ook nog bedankt voor die extra ruiter optie! Dit geeft spelers nog een extra mogelijkheid om een dood ras proberen te winnen!
Als er behoefte aan is wil ik gerust alle rassen weer nalopen om te kijken wat niet goed te fokken is of helemaal dood staat. Graag zelfs!-dog-