quote:
geschreven door Elyaz op 23:41:38 @ 26-01-2018
Klopt inderdaad. Maar als het mogelijk is om het rassenwedstrijdscript aan te passen lijkt me dat nog beter. Heb het in het begin van het topic voorgesteld en Baku kwam er net nog mee terug in de rvchat: Als de winkans van de rassenweds van de stilstaande rassen wat verhoogd kan worden zou dat het meest optimaal zijn met de minste nadelen voor iedereen.
Dan kunnen de mensen die al veel rassenweds hebben gereden gewoon doorrijden met wat meer kans dat er eindelijk een valt. Dan is in principe niemand benadeeld en lopen de prestigedonaties niet enorm uit de hand wat het geval zou zijn als de gehele rassenwed winstpercentage omhoog zou gaan. Maar als dat te moeilijk is om aan te passen snap ik het. En echt bevoordeeld zijn de single rashouders dan ook niet want veel van die lijst hebben er al erg lang voor gereden.
Het script aanpassen betekent dat jullie de komende jaren de enige kanshebbers zijn op stamboomlozen. Dan kunnen ze net zo goed cadeau gegeven worden. Dat komt op hetzelfde neer. Je hoeft in raswedstrijd niet in 12 klassen te rijden om te kunnen winnen. Alleen in de B is al genoeg als hij op jouw ras valt.
Om niemand te bevoordelen lijkt me het simpelst om gewoon alle paarden te verloten onder actieve spelers (de definitie actief hierbij even in het midden gelaten). Of je dan met de dooie of halfdooie rassen kunt fokken hangt van je samenwerkcapaciteiten af. Dat is niet anders dan met rassen waarvan 3 merries en 2 hengsten verspreid onder actieve spelers zitten. De paarden worden 'actief' genoemd, maar je kunt er geen bal mee. Met een verloting is het gelijke kansen voor iedereen. Beun wil alle rassen weer actief maken. Er staat nergens dat er mee gefokt moet kunnen worden
Je kunt altijd nog verder gaan met raswedstrijdjes rijden als samenwerken niet lukt.
Ik hou van haffies.
Emily = dierenarts, Jasmijn = lesgever,
Cissy = KI(8 buisjes 2750), Chantal = landbouwer,
Mindy = hoefsmid, Mestientje = mesthoopruimer,
Trainie = trainer, Saddely = zadelmaker.
De gezelligste rv? Cinnamon's Riders!
Lees ons rv-profiel als je lid wilt worden.