Omdat het andere topic vooral gaat over nieuwe wedstrijden leek het me beter een algemeen topic te maken over dingen die hard nodig moeten veranderen om de kwaliteit van spelen te verbeteren.
Bernardo is ook na de actie online geweest dus de hoop is er nog altijd dat dit word gezien en dat er wellicht achter de schermen aan nieuwe / verbeterde dingen word gewerkt.
Bugfixes
De volgende Bugs zouden as soon as possible opgelost moeten / kunnen worden.
1. Chat.
Persoonlijk werkt mijn ALG maar 40% van de tijd. Soms zit je midden in een gesprek en komt er opeens niks meer. Vervolgens ga ik naar het forum en kom ik terug op het spel en doet de ALG het weer wel. Lijkt wellicht op de bug die we al eerder hadden waar de chat er gewoon na zoveel tijd mee kapt. Meer mensen hebben hier last van.
Ook zijn er mensen die totaal geen chat hebben. Lid hier in de RV heeft al zeker 1.5 jaar geen chat en kan dus niet handelen, niet chatten, helemaal niks.
2. Spring bug
Zodra je tijd onder de 00:00 gaat slaat de wedstrijd vast en kan je niks meer met je paard. Deze bug is al jaren bekend maar nog altijd niet opgelost.
Wellicht is het een mogelijkheid om de 'normale tijd' van rond de 1.40 minuut te verhogen naar bijvoorbeeld 8 of 9 minuten. ( Denk: Langer parcour ) Op deze manier zouden paarden met veel SIS en WP alsnog sneller zijn alleen niet onder de 00:00 komen en zou iedereen gewoon door kunnen met zijn/haar paard.
Aanpassing Levels
Er zijn een hele hoop mensen die momenteel al niks meer kunnen qua levels waardoor hun spel gewoon niet interessant meer is. Ze kunnen wel XP halen maar het telt op en voegt niks toe.
Mijn idee is om na level 100 een 'rang' toe te kennen aan deze mensen. Op de volgende Manier:
Level 100 en 100 miljoen XP: 'Koper'
Koper en 250 miljoen XP: 'Zilver'
Zilver en 500 miljoen XP: 'Goud'
Goud en 1 miljard XP 'Platinum'
Platinum en 2 miljard XP: 'Diamand'
Elke rang zou een extra bonus kunnen betekenen. Wellicht iets zoals het volgende:
- Extra stallen op die ruiter
- Procentuele bonus voor sneller paardrijden / Klusjes / oid.
- Extra raswedstrijden zodat level 100 minder belast word
Waar het fout ging... VPH
Waar het hele spel de fout in loopt is sinds de komst van de VPH. Mensen halen met gemak miljoenen XP elke vrijdag waardoor levelen onzin is geworden. Ik weet zeker dat de VPH nooit zo was bedoeld maar dat is wel hoe deze word gebruikt bijna elke vrijdag.
Problemen:
1. XP zit geen limiet op. Iemand kan vanaf level 15 naar 100 in 1 vrijdag met de juiste paarden.
2. Levels doen er niet meer toe en zijn geen beloning meer want elke vrijdag vallen er random miljoenen XP potjes bij heel veel mensen.
Voorstelling:
1. Zet een limiet per ruiter op het aantal VPH XP.
2. Geef een mogelijkheid om geld van de VPH te krijgen in plaats van XP - ook met een limiet.
^ Aanvulling op geld vanuit VPH.
De economie
Is dood. Je raakt paarden niet kwijt, de prijzen voor 1/2 zijn zeker 500% lager dan vroeger - zo niet meer, en gewoon opstarten op HT is voor nieuwe mensen bijna niet te doen. Klusjes boxen lang niet meer op tegen de kosten die een kudde paarden, tuig, wedstrijden et cetera met zich meebrengen. Nieuwe spelers kunnen sowieso via de markt niks verdienen want de handel is kapot en op die manier is hun spel veel moeilijker dan toen iedereen 7 a 8 jaar geleden begon.
Wellicht dat een aanvulling vanuit de VPH het mogelijk maakt voor mensen om zelf meer te kunnen sparen om daadwerkelijk te kunnen uitbouwen. Uiteraard met een limiet per speler zodat er niet miljoenen per week de economie in word gepompt.
Onrealistische Spelfuncties
Stamboomlozen met honderden SID en duizenden Winstpunten die scores neerzetten die tegen de 1000 aan gaan is gewoon belachelijk en is ook één van de factoren dat het spel zo uit balans is.
Er zou een max moeten zitten op het aantal SI / WP dat meetelt voor de score. Alsook de waarde bij de VPH moet daarop worden bijgesteld.
Heel goed dat mensen zoveel tijd en werk in hun paarden stoppen maar scores van bijna 1000 zijn gewoon over de top.
- Zet een max aantal WP dat meetelt voor de score van het paard.
- Wellicht het aantal SI boven 150 op een paard ( dat niet meetelt voor de score ) ook gebruiken om de beloning bij het winnen van een wedstrijd te verhogen.
(voorbeeld )
- Ter compensatie: Geef paarden met meer SI / WP meer prijzengeld bij het winnen van een wedstrijd. Op die manier heb je er toch meer aan als je een paard voor jaren gebruikt.
Overig
Uiteraard hoop ik nog altijd dat Western inderdaad in de maak is. In het laatste gesprek met Bernardo dat ik had via de mail toen het idee voor Western en Endurance was voorgesteld zij hij dat ze nog altijd aan dingen werken en willen werken. Inmiddels is het weer een aantal maanden verder dus ik hoop dat dit is doorgezet.
Mochten er meer dingen zijn qua bugs die echt noodzakelijk zijn, of Quality Updates die jullie graag zouden willen zien dan zet ik dit er uiteraard graag bij in de beginpost!
Groetjes!