Ik ben het ook wel eens dat er eens hard over nagedacht moet worden. Het is al enkele keren veranderd en het is nog altijd niet goed. Beter wat langer nadenken over wat beter is dan het nog eens te moeten aanpassen.
Het moet er uiteindelijk op neerkomen dat alle instructies voordeel hebben en niet enkel de laagste of de hoogste. *
Zo dadelijk kan ik niet op een geschikte manier komen.
Enige wat ik mij kon bedenken is dat je bij de klasse moest rijden waar je zelf in zat, hoogste paard bekeken dan. Als er niemand van die klasse online was kan je wel misschien 1 hoger ofzo lessen maar uiteindelijk is dat ook niet ideaal.
Edit:
Ik vind het best wel een moeilijk onderwerp maar ik ga toch eens even nadenken over alles.
Meer baantjes zou ik wel graag zien. Het is leuk voor de spelers wanneer er meer keuze en eveneens verdeeld het aantal gebruikers per baantje nog eens.
Baantjes moeten wel nuttige baantjes en niet gewoon een baantje om er eentje te hebben.
In het topic staat:
- Zadelpoetser
- Verzorger
Langs één kant zijn die twee wel nice voor mensen die niet graag verzorgen of zadels willen poetsen. Vooral iemand met veel paarden moet daar best wel veel tijd in steken. Maar ik denk dat het alleen voordelig is als beiden XP krijgen. Net zoals het feit dat je stallen laat uitmesten door iemand anders.
Maar het lijkt mij niet echt ideaal dat je iemand kan inhuren aangezien je om de 15 minuten moet poetsen. Die persoon moet dan niets anders doen dan zadels poetsen en paarden verzorgen en zelf moet je het ook nog in't oog houden dat het inderdaad gebeurd.
De andere baantjes die er staan vind ik eigenlijk ook niets ideaals instaan als ik het allemaal doorlees. Paardenziekenhuis of dokter zegt mij eigenlijk bitter weinig. Je hebt al een dierenarts en een dokter vind ik nergens voor nodig.
Enige wat ik mij kan bedenken zo dadelijk is op het idee van vrijheidsdressuur welke ik ooit gepost heb. Dat je paarden vanalle commando's kan aanleren en eens het paard op 100% bij een onderdeel staat kan je langs gaan bij een professionel die er mee voor zorgt dat het commando volledig aangeleerd wordt.
Bestaande opleidingen aanpassen lijkt mij eerder een must. Er zijn opleidingen die nog niets met hun AP's kunnen. Lijkt mij fijn als dat er zeker al door kan komen. En verder de instructies, dat iedereen voordeel heeft bij het lessen en niet enkel maar bepaalde instructies.
De ideeën in het topic over instructie aanpassen vind ik ook niet helemaal geschikt. Ze gaan het niet beter maken dan nu in mijn ogen.
- Lessen via Klasse Paard
- Lessen via je eigen Klasse
Beiden vind ik niet ideaal, in het begin was het ook zo een systeem en dat is aangepast al.
Ik kan mij 1 ding bedenken, welke hier nog niet staat volgens mij:
- Lessen bij iemand met dezelfde of minder AP's.
Als ik dan ga nadenken schakelen we natuurlijk weer de beste uit. Dan is er enkel de oplossing, lessen bij iemand met minder AP's of maximaal x-aantal hoger dan jezelf.
Dan bekijk je het eigenlijk ook via level. Want per level krijg je 1 AP punt. Wanneer iemand level 35, heeft die persoon ook 35 AP's, dan kan deze lessen bij iemand van 35 AP's, lager of x-aantal hoger. Het is juist bij x-aantal hoger dat we een goede grens moeten zoeken. Dan heeft iedereen er wat voordeel bij.
Misschien niet een standaard getal nemen maar een getal bepaald op de level dan je bent. Hoe lager je bent van level hoe kleinder het x-aantal wordt.
Bijvoorbeeld 3 AP's (Level 3) kan je maar maximaal 2 hoger lessen.
Het aantal dat je hoger kan lessen verhogen naargelang de level hoger wordt....