Omdat er net vanuit de console naar voren kwam dat de paardenmarkt aan het instorten was én de credits qua prijs ook alweer naar beneden ging, vroeg ik me af waar dit aan lag. Men legde het probleem bij meer uitgaven dan inkomsten (wat inmiddels wel weer een beetje bijgetrokken is). Maar er komt te weinig geld vanuit het spel waardoor er minder gekocht wordt.
Een logische verklaring lijkt me zo aangezien je dit kan koppelen aan de vraag en het aanbod, wat ook verklaart waarom de prijzen dalen en op sommige momenten zullen stijgen.
Enkele ideeën die naar voren zijn gekomen.
* Meer klusjes.
> Mij lijkt het handig als er 1 of 2 klusjes bij komen die je op een wat hoger level kan halen zodat het uiteindelijke bedrag naar €45 per klik gaat. Want vaak heb je meer paarden op een hoger level, dus meer uitgaven (qua trainen oid) en zou €10 per klik wel leuk zijn.
* Meer baantjes.
> Bij de meeste baantjes is er nu een enorm overschot aan mensen. Het lijkt mij leuk als er meer baantjes zijn en deze mensen dus verspreid gaan raken over meerdere baantjes (als er baantjes gecreëerd worden zal dit van zelf gebeuren).
Hierbij heb ik zelf de volgende ideeën (vul maar aan!)
- Zadelpoetser (kan je inhuren als je zelf de zadels niet wilt/kan poetsen)
- Verzorger (kan ingehuurd worden om paarden te verzorgen)
Dit zijn nog een aantal ideeën die ik tegen kwam in de topiclijst hier op het forum:
Nieuwe baantjes.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/26249/idee-keurmeesters.html' second='[topic]26249,[/topic]] > Keurmeester als nieuw baantje.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/25877/idee-dekjes-wassen-etc.html' second='[topic]25877,[/topic]] > Dekjes van andere kunnen wassen als nieuw baantje.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/22991/idee-nieuw-baantje-mbt-voer.html' second='[topic]22991,[/topic]] > Een paardenspeciaalzaak runnen.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/22418/idee-hooihandelaar.html' second='[topic]22418,[/topic]] > Hooihandelaar als baantje (kan tevens ook als vaste 'knop' zijn zodat er hooi uit het spel word gewerkt.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/10064/idee-dokter-huisarts.html' second='[topic]10064,[/topic]] > Dokter voor als je van je paard valt!
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/9869/idee-paardenziekenhuis.html' second='[topic]9869,[/topic]] > Ook paarden mankeren wel eens wat. Ik zou het meer omschrijven als een kliniek.
Aanpassing voor huidige baantjes.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/12128/idee-max-aantal-paarden-hoefsmid.html' second='[topic]12128,[/topic]] > Maximaal aantal paarden bij o.a. hoefsmid zodat andere ook een kans krijgen (kan bepaald worden aan de hand van attribuutpunten?)
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/10766/idee-testen-van-hooi.html' second='[topic]10766,[/topic]] > Testen van hooi zodat niet alle hooi 'goed' is.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/25823/idee-opleidingseisen.html' second='[topic]25823,[/topic]] > Voor sommige baantjes hogere eisen stellen.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/19568/idee-lessen-eerlijker-maken.html' second='[topic]19568,[/topic]] > eerlijker maken van de lessen. > UITGEVOERD!
Mogelijkheid voor inkomsten.
[url_replace first='://www.horsetycoon.nl/forum/topic/20261/idee-bak-rijvereniging.html' second='[topic]20261,[/topic]] > Als klusje 'rijbak slepen' of als baantje.
[Ik zal er vast een aantal over het hoofd hebben gezien, posten mag hier altijd.]
Verder kwam er net in de console naar voren dat het overschot op instructie wellicht verholpen kan worden door deze op te delen in dressuurinstructie en springinstructie.
* De prijzen moeten hoger (wedstrijden).
Het lijkt mij handig als de standaard prijzen hoger worden.
Zo is er volgens mij geen prijs meer bij te weinig deelnemer na de laatste update (verbeter me als ik het fout heb?!).
Het lijkt me handig als deze op minimaal €100 komt te staan. En de rest van de prijzen ook met €50 omhoog gaan?
> Tevens heb ik vernomen dat er bij de hogere levels bijna geen wedstrijden meer gewonnen worden door te weinig deelnemers. Wellicht kan hier ook iets mee gedaan worden door een prijs toe te voegen voor als er te weinig deelnemers zijn.
Suggesties zijn welkom!