Dit is een goed discussiepunt wat je aanhaalt!
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant niet.
Ik heb 1 SBL merrie en 5 SBL hengsten van een onbekend ras. Ik fok al tijden niet meer en verkoop ook al tijden niets meer puur omdat het niet verkoopt. Hierbij leg ik de schuld bij de vele oxy's die in het spel zijn. 1 oxy laten ''afgaan'' zijn 24 of 25 nieuwe paarden erbij (ligt er net aan of je je beginnerspaarden nog hebt of niet).
Stel dat er één per dag gemiddeld gebruikt wordt zijn dat over een jaar 8760 paarden erbij (uitgaande van 24 veulens). Weet je hoeveel dat is over het aantal spelers dat wij hebben?
En dan hebben we het nog niet eens over de veulens die zo geboren worden, dus ik vind het niet gek dat deze prijs zo laag is.
Ik denk dat het een goede oplossing zou zijn als er nog maar zeer zelden een oxy in het spel zou komen en als inderdaad de eisen om te fokken veranderd worden, zodat je minder makkelijk kan fokken.
Of evt. doodgeboren veulens bij de geboorte (dus niet zoals het nu al is) / ziektes e.d. in het spel brengen.
Daarnaast wat betreft het rondkomen. Momenteel draai ik winst met 49 paarden. En nee, dat komt niet door de klusjes, maar dat komt puur door mijn instructiebaantje. Heb ik die niet aan, dan moet ik inderdaad regelmatig naar mijn opslag grijpen.
Maar, dan vraag ik me af, wat zou je daar aan kunnen doen? Ik denk niet dat je meer geld moet gaan verdienen met klusjes, want ik vind dit al redelijk wat. Echter, als je animatielessen wegvallen, is dit wel een groot bedrag wat je mist 'per ronde'. Ik zou het reëler vinden dat je hier een wijziging in krijgt en dat je altijd minimaal 2 paarden hier hebt staan, ook al zijn deze nog geen 21. Dus stel: je beginnerspaarden gaan dood en je hebt geen paarden van 21 of ouder, dan staan hier 2 willekeurige paarden, totdat je wel paarden hebt van 21 jaar of ouder die dit weer kunnen opvullen. Zo kan je en aan je titel blijven werken én krijg je nog wat extra inkomsten. Het is geen vetpot, maar toch wat.
Dus ik snap je punt heel goed, ik denk dat hier ook prima wat aan te doen is, maar dan moet er inderdaad wel wat gebeuren.
En ik denk dat er genoeg opties in dit topic gegeven zijn om dit mogelijk te maken en die toch realistisch zijn.