Wat mij eventueel ook een goed idee lijkt;
Stel Bernardo maakt van de totaal dode rassen bijvoorbeeld 2 a 3 setjes aan. Hij verloot van deze nog rassen random nog een aantal paarden en laat de rest op zijn account staan.
Met de paarden die op zijn account staan word gewoon gefokt en van de hengsten word sperma op de markt gebracht. Dan heb je sowieso niet dat deze rassen de komende tijd vast komen te staan.
Volgens mij werden er weleens eerder sperma ladingen van een hele hoop rassen verkocht dus wellicht kan hij dit opnieuw instellen? En voor de veulens van zijn setjes zou hij maar 1x in de maand online moeten komen om die te verkopen, of hij fokt er gelijk een lading uit met Oxytocine en brengt die op de markt zodat mensen gelijk aan de slag kunnen.
Doormiddel van een aantal lotingen kunnen er wat paarden in het spel komen om interesse op te wekken voor de rassen en om het fokken op gang te brengen. En aangezien er een X aantal paarden van de rassen bij Bernardo staan en hij daarvan bloed op de markt brengt... Zou niemand vast hoeven te staan met de nieuwe paarden.
-----
Tevens heb ik een hoop dode rassen staan en zijn er best wat mensen die wellicht daar wat aan hebben. Mocht iemand veulens of sperma willen van mijn Stamboomloze paarden stuur me dan maar even een PB! Ik stel mijn Stamboomloze graag ter beschikking mocht dit helpen een ras meer actief te krijgen
EDIT;
Deze Stamboomloze paarden heb ik, dus laat maar weten als er behoefte aan sperma / veulens is via PB. Word er gezeur om verkoop dan is het gelijk afgelopen, Per Direct.
Shetlander; 4 hengsten & 2 Merries.
Java Pony; 4 Hengsten & 2 Merries.
Boulonnais; 4 Hengsten & 2 Merries.
Dartmoor; 2 Hengsten & 1 Merrie.
Chincoteague; 1 Hengst & 1 Merrie.
Normandische Cob: 1 Hengst.
Tinker: 1 Hengst
Arabische Volbloed: 1 Hengst.
Kazach; 1 Hengst.
Letlands Trekpaard; 1 Merrie.
Knabstrupper; 1 Merrie.
Muraközi: 1 Hengst.