Ik heb even zitten denken over hoe of wat.
Persoonlijk (uit eigen ervaring) zie ik een vrij gemakkelijke optie tot dit hele gedoe.
Dan kan ik zo wat kort door de bocht over komen maar zo zie ik het.
Als er een nieuw Moderator team komt lijk mij het van beheer af gezien dat er enkel en alleen met dat team wordt gecommuniceerd en niet naar willekeurige leden wel reactie en een moderator negeren zodat zij ook zelf de leden te woord kunnen staan met eventuele vragen.
Vanaf beheer een wekelijks of 2 wekenlijks overleg en uit voorhand aangeven wanneer er een actie komt met de info daarover zou dan voldoende moeten zijn.
Dan kan het Moderator team de vragen van leden beantwoorden en hoeven er geen 100 mailtjes naar beheer gestuurd te worden erover.
Voordeel van dit stukje communicatie is dat het team dan net zoveel weet als het beheer en er dus niet rechtstreeks naar beheer gecommuniceerd hoeft te worden.
Zo is het beheer gewoon in staat de leden terug te sturen naar het spel en het mod team en dat scheel al heel veel verdeeldheid.
Zelf heb ik het tegenovergestelde meegemaakt dat ik als SM een mail deed (meerdere keren) en geen antwoord kreeg en een regulier lid binnen een dag wel.
Vervolgens worden er impulsief acties ondernomen door irritatie en gezeik en nadien gezegd ja sorry ik had eerst moeten overleggen.
Ik snap de frustratie echt waar maar door dat stukje wordt een moderator een lachertje en gaan ze die niet meer serieus nemen en keren ze zich rechtstreeks tot beheer als er iets is.
Een Moderator team zit er om de lading van het beheer te verlichten.
Om dit fatsoenlijk terug op poten te kunnen krijgen is sowieso enkel communiceren met het team en beheer verder niemand ,mits is aangewezen, voor nodig.
Van daaruit zou je wat aan passingen kunnen doen het spel wat meer intresse te geven.
Plus moeten de regels en jou visie heel duidelijk zijn om die te kunnen voortzetten op het spel, maar ook daar is communicatie voor nodig.
Als het team niet weet wat jou visie of verwachtingen zijn kunnen ze die ook niet naleven op het spel.
Nogmaals dit is hoe ik het als SMer heb ervaren.
Ik deed het heel graag maar soms is je taken neerleggen toch het enige wat je kan doen als je er alleen voor staat en er niet wordt geluisterd.
Nogmaals dit is mijn mening