Zoals de titel al zegt..
Mijne, Rubyne, is eigenlijk de naam die ik vroeger bedacht had voor mijn veulen. Ik had een draver merrie van 12 jaar, die helemaal verpest was en dressuurmatig niet kon draven onder het zadel. Ik heb haar toen laten dekken om er een leuk en beter veulen uit te laten komen. Romantico is zijn vader, hij was NRPS en is (volgens mij) vorig jaar juni overleden op 24 jarige leeftijd.
Ik wist nog niet wat het werd, merrie of hengst. Dus ik bedacht allerlei namen, waar 2 in het byzonder. Rubinhio voor hengst en Rubyne voor merrie. Als het een hengst zou zijn, moest zijn naam beginnen met de 'R', dat is de regel van het NRPS stamboek. Als merrie maakte het niet uit, maar ik vond Rubinhio zo mooi dat ik er een vrouwelijke versie op bedacht. Rubyne.
Tja, nu is hij als hengst geboren en nu al 6 jaar in mijn leven, waarvan 5 jaar ruin. (veel te vroeg geruind naar mijn zin, maar de landeigenaar wilde het zo anders kwam er teveel heisa....) Maar, ik vond de naam Rubyne altijd al speciaal en toen ik een opleiding paardenhouderij ging volgen, bedacht ik me dat ik die naam later in mijn stalletje zou gebruiken; Stal de Rubyne.
Maar zulke dromen en gedachtes vervliegen naarmate je ouder word en de keiharde wereld tegemoet komt. Voor een stal heb je geld, geluk en kennissen nodig. Plus dat ik de opleiding niet kon voltooien omdat de school echt geen leuke school was.
Vandaar nu mijn naam Rubyne hier op HT.
(Het zou eerst Bellinhio worden, maar is het niet geworden dus ga hier niet op in, tenzij er interesse naar is.
)
Zo, nu jullie
Canon 40D + aanhang.
J'adore Rubinhio, -adore-
My number one; R. Rubinhio