quote:
geschreven door Angelaatje op 18:33:57 @ 07-01-2011
Een paard kan door een bitloos hoofdstel niet zijn neus breken dat kan alleen als je echt heel hard trekt maar dat doet niemand en jullie doen natuurlijk allemaal of je de beste ben ikzelf ook soms maar kijk met zadel en bit kan even erg zijn als een dekje en geen bit het is eigenlijk gewoon het beste als iedereen gewoon ging mennen
niet dat ik dat helemaal te gek vind ik hou zelf ook erg van paardrijden maar een paard zakt echt niet na 3 dagen door zijn benen als je zonder zadel rijd ;) tja of je bent een dikzak van 100 kilo of meer of je hebt een hele kleine shetlander ofzo maar anders gebeurt dat echt niet zo wel zal ik maar gouw de dierenarts bellen =D en tja zo heeft iedereen ze eigen mening maar kijk niet iedereen gaat op en neer 'stuiteren'op de rug van het paard zonder zadel en dat kan ook met zadel en dan is het nog zwaarder met zadel erbij maarja..
Iedereen haalt op dit moment gewoon overal het slechtste boven, maar ik verdedig gewoon mijn manier van rijden, als iedereen met bit en zadel afkraakt is het logisch dat je die voordelen opnoemt, er zijn ook nadelen inderdaad, het is zwaarder, het is minder natuurlijk.
Maar persoonlijk vind ik het gewoon voor het paard meer voordelen hebben, anders reed ik al lang zonder zadel... Dat zit fijner, je voelt je paard beter, maar is gewoon naar mijn mening slechter...
En over neus breken, ik heb verschillende verhalen gehoord. Ja bitten zijn ook slecht FOUT GEBRUIKT
Wij halen gewoon het slechte boven...
Ja NH goed uitgevoerd is super. Als ik kans krijg om ooit naar Monty Roberts zijn voorstellingen te gaan, dan ga ik. MAar er zijn er weinige die dit doen. En daar mee hun paard verpesten... En dit geld ook in springen, of dressuur, mennen of polo (geen voorstander),...
Meningen verschillen.
Maar iedereen vergeet gewoon waar het echt om draait
LIEFDE, RESPECT, GEDULD, VERTROUWEN EN LUISTEREN (Een band tussen ruiter en paard)
Of je nu met of zonder zadel rijd, met of zonder bit.
Dat zijn gewoon meningen, en daar raak je niet overeens, maar iedereen (en ja ik ook) gaan er zo in op, dat we vergeten waar het omdraait
LIEFDE, RESPECT, GEDULD, VERTROUWEN EN LUISTEREN (Een band tussen ruiter en paard)
Eigen spel:
Olympic Riders
Onbekend topic!