quote:
geschreven door Josjje op 23:20:33 @ 08-01-2011
[...]
Ik heb geen idee waar je bachbloesem redemieën vandaan haalt. Maar ik gebruik wel olie dat niet zo sterk is en kruiden zijn helemaal mijn favoriet
gedroogde Laurierblaadjes wil ik ook ooit proberen
Maar ik heb het niet nodig, dus ik doe het ook niet. En Tijm wil ik ook nog proberen
Buurvrouw maakt die, gebruik ze zelf ook wel...
MAar voor mijn paard het helpt wel, maar gebruik iets liever op dat vlak relax (zelfde effect, alleen moet je het niet zo lang geven, en als je het niet geeft is het zo gedaan, Bachbloesem blijft doorwerken)
-Mosterd op de balken, vind het vriendelijker als teer of bite-x of zoiets, anders eet ze de balken op
-Kammilethee (voor de ogen, paarden die zo geel hebben, met wat lauwe/koude kammile thee de ooghoeken uiwrijven, 3 dagen zogedaan) Vooral nu in de winter hebben we potten kammille staan (verse tee, geen zakjes).
-Ook wat Kammile thee onder het water, maakt ze ook rustig.
-Of wat bannaan kalmeer ook lichtjes
-In de zomer look voor de dapsen, volgende maand begin ik eral mee, met het aan de paarden te geven, maisolie met look in en laten trekken.
-Munt voor de oudere paarden, niet teveel maar om de luchtwegen wat open te houden (of vicks
Zelfde als vaseline met munt in, is alleen langer houdbaar
)
-Voor dapsen, extra recept stuur ik wel door, dat is een spray die ik ooit gekocht heb, en buurvrouw heeft die nagemaakt. puur natuurlijk, maar met noten, citroen, nog vanalles. Zelf gemaakt is het wat vies en zwart, maar uit de winkel is het lichter. En blijft met rijden 8 uur, zonder rijden of regen (dus zonder nattigheid) tot 48 uur en langer...
Eigen spel:
Olympic Riders
Onbekend topic!